Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Jul 2006

XDM slutade fungera.

Tjena!
Jag använder openvpn för att ansluta till mitt hemmanätverk från skolan, och därför har jag en XDM som lyssnar på min workstation efter anslutningar (port 6000). Det funkade kanon tills idag, då XDM av någon konstig anledning har slutat lyssna. Även lokalt. nmap säger att port 6000 är "closed" på alla interface. Jag har inga iptables-regler på den här maskinen, så det är isf XDM som krånglar. Jag har inte ändrat några konfigurationsfiler. Har någon av er varit med om det här förut?

Hack on!
Athlon64 7750BE, 2x2GB Corsair Hyper-X DDR2 @ 1066 MHz, Abit AX78, nVidia GeForce GTX 460, Arch Linux x86_64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2004

Låter verkligen märkligt om du inte ändrat på något. Kontrollera din Xaccess och se så att LISTEN är så som du vill ha det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Jul 2006

Hittade felet. Körde XDM i debug-läge och fann att den försökte ansluta till displayen genom en route som inte var definierad. Genom att läga till "-from 10.8.0.50" som parameter till X löste det sig. Tack iaf!

Hack on!
Athlon64 7750BE, 2x2GB Corsair Hyper-X DDR2 @ 1066 MHz, Abit AX78, nVidia GeForce GTX 460, Arch Linux x86_64