Permalänk
Medlem

hmm, M2n-E bra? eller dåligt?

jo, jag har funderat på att köpa ett sånt här moderkort,
men jag har läst lite här på swec och jag har märkt att det är blandade uppfatnigar.

jag har läst att en del inte kommer in i bios och att ide inte funkar osv,

så då tänkte jag, jag gör en lite röstning vad ni tycker om kortet.

tackar för dit svar.

(har någon en recension av något slag på det? eller kanske har gjort / kan göra en egen?)

(det här snakar jag/vi om)

Asus M2N-E, nForce 570 Ultra, Socket-AM2 , DDR2, GbLAN, SATAII, ATX, PCI-Ex16
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321113

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Jag har ett M2N SLI Deluxe och det funkar underbart, inga problem med Bios eller IDE. Rekomenderar dig att lägga till dom slantarna så du får Sli Deluxe varianten Du kommer inte att ångra!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

grejen e bara att jag ska inte ha SLI men samtidigt vet jag inte vad det är för skilnad på "570 ultra och 570 SLI" ( förutom att det är SLI)

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Min bror har ett M2N går clocka ganska bra på den ;D

Permalänk
Medlem

E ellet deluxe?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

M2N-e fungerar utmärkt för min del. Har inte stött på några problem än så läge. Jag har dock inte hunnit överklocka i och med att jag har en temporär sempron i burken än så länge. Får väl ta och återkomma angående den biten.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Jag har problem med överklockningen! Jag är inte någon ecpert på överklockning men jag och en kompis kommer inte över 230fsb :S Vi har vart inte och ställit in allt möjligt men utan framgång! Annars funkar kortet bra!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredde89
grejen e bara att jag ska inte ha SLI men samtidigt vet jag inte vad det är för skilnad på "570 ultra och 570 SLI" ( förutom att det är SLI)

SLI-varianten har ju dubbla Gbit nic och stöd för DualNet, om den har något annat utöver det (och givetvis de två x16 platserna) vet jag inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
SLI-varianten har ju dubbla Gbit nic och stöd för DualNet, om den har något annat utöver det (och givetvis de två x16 platserna) vet jag inte.

mm, det var det jag mernar, om det var mer än det.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

Jag avstådde från att beställa detta kort, orkar inte med bugg kort

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk
Inaktiv

Jag avråder från att köpa ASUS M2N-E eller ASUS M2N SLI Deluxe då båda har problem med reboot vid överklockning, samt att M2N-E endast stöder 1,95V på minnena.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kunzite
Jag avråder från att köpa ASUS M2N-E eller ASUS M2N SLI Deluxe då båda har problem med reboot vid överklockning, samt att M2N-E endast stöder 1,95V på minnena.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Suck, vad ska man köpa för kort då? Verkar ju inte gå att hitta något för socket AM2... MSI har ju skitdålig kylningslösning av sitt chip/brygga (vilket det ny är)

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Inaktiv

Har också testat ett ABIT K9NS (879kr på komplett, kyls också med heatpipe). Har väldigt bra voltinställningar i BIOS och har inte reboot buggen. Däremot så har jag varit tvungen att resetta BIOS ifall jag stängde av nätdelen, men jag har inte sett till det problemet på ett tag. Finns en aningen dyrare modell K9N Ultra för den som vill testa.

AM2 är oerhört buggig när det kommer till överklockning. Får väl hoppas att BIOS uppdateringar kan fixa detta.

Permalänk
Medlem

uppstår problemen med m2n-e när man håller på och klockar? om man inte gör det, funkar kortet utan problem? verkar som att det finns en hel del trådar där det är olika fel med korten men posten verkar vara av folk som klockar minnena... har jag fel? är det ett dåligt kort över huvudtaget?

Visa signatur

Nya datorn: AMD Athlon 64 X2 3800+ | Asus M2N-E | Twinmos 1024 DDR2 | MSI 7600GT 265MB Silent | 450GB DiamondMax 10/Samsung P120 | 3DMark05 : Datorn ej ihopsatt än |
Gamla datorn: AMD Athlon 2,2 Ghz 3200+ | ASUS A7N8X | 768 DDR Ram | PowerColor 9800Pro 128mb 265bit | 450 GB HDD | 3DMarks03 - 5313points |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marklund
uppstår problemen med m2n-e när man håller på och klockar? om man inte gör det, funkar kortet utan problem? verkar som att det finns en hel del trådar där det är olika fel med korten men posten verkar vara av folk som klockar minnena... har jag fel? är det ett dåligt kort över huvudtaget?

ASUS M2N-E och M2N-SLI Deluxe fungerar utan problem när man inte överklockar FSb:n. Minnena går bra att klocka utan att få problem med reboot (om du har möjlighet till det).