Permalänk
Melding Plague

ATi Catalyst 6.8

Läs nyheten: ATi Catalyst 6.8

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt Ska testa omedelbart : o

EDIT: Har nu testat 3Dmark06, och tyvärr fick jag 10 poäng LÄGRE score än innan, alltså har jag 4140 nu :/ Det kan dock bero på en BIOS flash jag gjort på mtt grafikkort för att kunna överklocka GPUn mer I CCCs overdrive... dock fungerade inte BIOSet 100% bram ed mitt kort så jag flashade tillbaka till gamla BIOSet, men får nu ca 100 poäng mindre i 3Dmark05 : o

Permalänk
Medlem

Även nya linuxdrivare släppta: 8.28.8

Nu är x86 och x86_64 i samma fil - 51.5 MB... weeee

En del nya kretsar stödjs (inklusive de som sitter i den bärbara jag beställt ), samt ett par nya funktioner, dock inget jag använder själv, så kan inte uttala mig om huruvid de är bra eller ej.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Hepp ati har man inte längre ;P vettefan catalyst var inte min stil windowsnetframes 2.0 <.<

Permalänk
Medlem

20% mer prestanda i CoR, det va behövligt, tyckte att det var lite väl krävande!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Testade 3DMark 06 och fick 50p mer än förr:
3914p förr och 3968p nu

Någon annan som har fått bättre skillnad?

Tidigare hade jag catalyst 6.6 installerade.
Upptäckte också att ATITools hittar drivarna som version 6.7 och inte 6.8.
Hur är det för er?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kanske lite väl sent av dem att fixa buggar osv i Doom3? Spelet har ju funnits ett väldigt bra tag om man säger så.

Permalänk
Medlem

Och då kan man inte spela det ?

Jag körde igenom System Shock 2 (släpptes 1999) för några dagar sen (underbart spel)

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
kanske lite väl sent av dem att fixa buggar osv i Doom3? Spelet har ju funnits ett väldigt bra tag om man säger så.

Haha jag spelade precis spelet igen, för typ 30:e gången Jag älskar det spelet, och mods gör det bara bättre ;P Kör med en bump-mapping mod vilket får texturerna att se mycket bättre ut, samt en mod som gör att jag kan spawna marines eller sentrybots som är på mitt lag och följer mig. ^D^

Permalänk
Medlem

Ingen som tycker att det är dags att få Oblivion att flyta bättre? Och kanske stöd för HDR+AA från början? Kass prestanda var en av de saker som fick mig att tröttna på skiten... (Ja, jag måste maxa alla spel. Det är ett tvångsbeteende för mig)

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Ingen som tycker att det är dags att få Oblivion att flyta bättre? Och kanske stöd för HDR+AA från början? Kass prestanda var en av de saker som fick mig att tröttna på skiten... (Ja, jag måste maxa alla spel. Det är ett tvångsbeteende för mig)

Köp en Core 2 Extreme X6800 och ett par snabba DDR2-800-minnen?

Man kan inte skylla drivrutinerna för att man inte har "flyt" i samtliga spel. Oblivion är enligt mig det snyggaste spelet som har släpps grafikmässigt, och det är långt före sin tid tycker jag.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Wtf?! E de bara ja som får fram v6.7 på infon? Får det även fast jag avinstallerade den gamla drivrutinen (v6.7) Varför står det alltså inte v6.8? ATI gjort en tabbe eller har min Hink bara flippat?

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=3R4$3R=-
Och då kan man inte spela det ?

Jag körde igenom System Shock 2 (släpptes 1999) för några dagar sen (underbart spel)

Självklart man kan. Men varför inte fixa det från början istället för att vänta med det i över ett år typ... jaja...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
kanske lite väl sent av dem att fixa buggar osv i Doom3? Spelet har ju funnits ett väldigt bra tag om man säger så.

Det är ingen specifik Doom3 fix, utan en OpenGL fix som berör alla OpenGL titlar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4ranger
Wtf?! E de bara ja som får fram v6.7 på infon? Får det även fast jag avinstallerade den gamla drivrutinen (v6.7) Varför står det alltså inte v6.8? ATI gjort en tabbe eller har min Hink bara flippat?

Det finns andra som fått likadant som du. Läs mer på http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33864785

Där diskuteras mer om versionsförvirringen.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Drivrutinen är inte gjord för samtliga Radeon-baserade grafikkort. Äldre/slöa kort har plockats bort från listan, vilket iofs jag tycker är bra.

Permalänk
Medlem

Äntligen lite prestandaökningar i Catalyst, det var på tiden!

Förbättringarna i 3Dmark var enbart för kort med 256MB minne och AA påslaget.

Sen hittade jag denna intresanta information:

Citat:

Prince of Persia: The Two Thrones: Setting the 3D slider to Optimal Quality in Catalyst® Control Center->Advanced View->3D->Standard Settings aspect no longer results in corruption being noticed in the water when playing the game under the Windows MCE operating system with an ATI Radeon® X19x0 series product installed. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22975

Ser ut som om även X1950 stödjs

tracky: det är DX7/8 korten som plockats bort.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Till samtliga radeon-baserade kort? Om man med "samtliga" menar "några", så....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4ranger
Wtf?! E de bara ja som får fram v6.7 på infon? Får det även fast jag avinstallerade den gamla drivrutinen (v6.7) Varför står det alltså inte v6.8? ATI gjort en tabbe eller har min Hink bara flippat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

Testade 3DMark 06 och fick 50p mer än förr:
3914p förr och 3968p nu

Någon annan som har fått bättre skillnad?

Tidigare hade jag catalyst 6.6 installerade.
Upptäckte också att ATITools hittar drivarna som version 6.7 och inte 6.8
Hur är det för er?

Jo det är det om du bara läser lite bättre

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Haha jag spelade precis spelet igen, för typ 30:e gången Jag älskar det spelet, och mods gör det bara bättre ;P Kör med en bump-mapping mod vilket får texturerna att se mycket bättre ut, samt en mod som gör att jag kan spawna marines eller sentrybots som är på mitt lag och följer mig. ^D^

hehe jag kör ett mod som heter "perfected doom 3" jag ladda ner det från doom3.filefront.com lr ngt sånt. det gör att det blir bättre texturer osv, bättre vapenljud o sånt. BFG 9k explosionen ser dock konstig ut, o alla andra explosioner får mej att skratta :). chaingun o machinegun skjuter MYCKET fortare o chaingun har 800 kulor i en clip. ny "main menu" låt också. moddarna har nog haft för roligt med bumpmaps tänker jag, alla mods brukar ju ha überbumpmaps o orsaka überlagg på datorer som ska hantera doom 3 lätt.
ska testa ny drivisen snart.

Permalänk
Medlem

för mig står det också attd et är 6.7 men det är endå 6.8 om man har instalerat den va? kan man kolla på någe annat sett?

Permalänk
Medlem

Vad är detta för smäck? går ju inte ens komma åt inställningarna innan det bara flyger upp felmedellande

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
http://img220.imageshack.us/img220/7218/skitry5.th.jpg

Vad är detta för smäck? går ju inte ens komma åt inställningarna innan det bara flyger upp felmedellande

får fram samma skit med ett 9800pro, om det nu har något med saken att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Testade 3DMark 06 och fick 50p mer än förr:
3914p förr och 3968p nu

Någon annan som har fått bättre skillnad?

Tidigare hade jag catalyst 6.6 installerade.
Upptäckte också att ATITools hittar drivarna som version 6.7 och inte 6.8.
Hur är det för er?

Jojo.. Det ser jag nu! Men det skulle inte skada om du skrivit det lite mer tydligare Allt gött..

Men borde inte ATI fixa detta? Jag har ett Powercolor ATI Radeon X1900XT, så gammalt grafikkort har jag inte..
EDIT: Så det borde väl inte vara mitt fel eller något som jag kan eller ska ändra på?

Visa signatur

ABIT KN8-SLI nForce4 SLI Socket-939 | AMD A64 X2 3800+ 2.0GHZ L2-Cache - 1 MB | Zalman CNPS9500 CPU-Fläkt | Crucial PC3200 BallistiX DDR, 4x512MB - 2048MB CL2 @ 2-2-2-6, 2.8V | PowerColor Radeon X1900XT 512MB GDDR3 - 256Bit | Hiper Nätaggregat ATX 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4ranger
Jojo.. Det ser jag nu! Men det skulle inte skada om du skrivit det lite mer tydligare Allt gött..

Men borde inte ATI fixa detta? Jag har ett Powercolor ATI Radeon X1900XT, så gammalt grafikkort har jag inte..
EDIT: Så det borde väl inte vara mitt fel eller något som jag kan eller ska ändra på?

Jo jag tror att det är major problem faktiskt, startar din datorn ens

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
http://img220.imageshack.us/img220/7218/skitry5.th.jpg

Vad är detta för smäck? går ju inte ens komma åt inställningarna innan det bara flyger upp felmedellande

Får fram precis samma sak! har ett x300 series kort :S, har installerat om dom men problemet ligger kvar. Nån som vet vad det beror på ?

edit : installera .NET v.1.1 istället får 2.0 så funkare

Visa signatur

axel

Permalänk
Medlem

Du bör ha installerat både 1.1 och 2.0...

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one