Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

ta bort energispar(?)

har en dator som används till att spela emulatorspel. men efter ett tag så aktiveras en energispar eller något som gör skärmen (tv) svart och det är som om tvn inte för någon signal.

det är skitjobbigt när det händer så när man sitter och spelar. någon som vet hur man stänger av den funktionen. kör archlinux.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Kanhända är det "dpms" som är aktiverat i xorg.conf. Testa att ta bort/kommentera

Option "dpms"

under "Monitor"-sektionen.

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

jag hittade det när jag sökte på google, fast det fanns inte i min xorg.conf. tack ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Hehe detta hade jag problem med innan jag kom på vad det var.
Kör "xset s off" så fixar allt sig

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

tack så mycket det fungerade fint men kan man ändra i xorg.conf så man slipper köra det vid start hela tiden