Point of Existence 2 till BF2 ute nu :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
fick samma sak tidigare ikväll, väntade 1min sen anslöt jag igen, mysko...

f.ö. är det störigt med FF på minor, hade väl minst -20 för att folk sprang på mina claymores...

Fan, sprängs man på medspelares minor..det har jag missat =/

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ja, FF on är helt klart besvärligt. Det är ett steg framåt till verklighet, men ett steg bakåt i spelet imo.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Ja, FF on är helt klart besvärligt. Det är ett steg framåt till verklighet, men ett steg bakåt i spelet imo.

hehe, sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

finns inte detta att tanka på FZ eller nått liknande..

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Enda saken jag är grymt besviken på är att polen inte är med. Polen har stött usa i iraq med trupper. Varför ska inte då polen hjälpa usa i denna konflikt? De är ju trots allt t.o.m grannar med ukraina, skulle vara perfekt för usa. Usa har redan flygplatser i polen, som de mellanlandade i när de skulle till iraq. Synd att de som gjorde modden missade detta, skulle mer än gärna se med polen i denna mod.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

USA i denna konflikten?
Konflikten är mellan tyskland och Ukraina

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
USA i denna konflikten?
Konflikten är mellan tyskland och Ukraina

"The principal military force to go into Ukraine would be led by Germany and the United States."

http://www.pointofexistence.com/story-bf2.php

Men en annan sak är att jag laddade ner modden på 1gig och nu är båda filerna "corrupt". Laddade ner modden igen från en annan sida och samma sak där.
Vet ngn vad som kan vara fel?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
"The principal military force to go into Ukraine would be led by Germany and the United States."

http://www.pointofexistence.com/story-bf2.php

Men en annan sak är att jag laddade ner modden på 1gig och nu är båda filerna "corrupt". Laddade ner modden igen från en annan sida och samma sak där.
Vet ngn vad som kan vara fel?

Hårddisken kanske börjar ge sig?

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk

grr, jag älskar det stora artelleriet

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Hårddisken kanske börjar ge sig?

eller ram-minnet, brukar kunna bli sådana fel då.

Permalänk
Relik 📜

Jag lirar nu på unionen.se.
Kom in och var med!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

en sak förstår jag inte, hur kallar man på arlelleri och hur avänder föraren sniperns kommando?

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
en sak förstår jag inte, hur kallar man på arlelleri och hur avänder föraren sniperns kommando?

Ta upp kikaren och zooma in på det du vill kalla artilleri på, högerklicka så ska det stå något i röd text, byt till radion och vänsterklicka så ska kordinaterna skickas till den som sitter i artillerifordonet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiman
Ta upp kikaren och zooma in på det du vill kalla artilleri på, högerklicka så ska det stå något i röd text, byt till radion och vänsterklicka så ska kordinaterna skickas till den som sitter i artillerifordonet.

Man ska faktiskt vänsterklicka med kikaren också. När man högerklickar så zoomar man bara.

För artilleriskytten är det bara att byta "vapen" till satelliten så kommer han se målet ovanifrån, samt att varje skott han skjuter kommer följas av kameran.

Permalänk
Medlem

Som i gammla BF då :>

Visa signatur

*-'

Permalänk

ah, tack!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Som i gammla BF då :>

Jupp, mycket roligare att ha en spelare som får använda sina egna kunskaper för att underlätta för laget istället för att låta någon klicka på en karta så att det ramlar ner en massa smällare.

Sen att det väldigt sällan är någon som tar upp kikaren och pekar ut en punkt när man ber om det är ju lite synd, men det kommer nog bli bättre när folk har lärt sig hur allting fungerar.

Permalänk
Medlem

Ja, tog ett bra tag innan det funkade alls i Battle-field också så det lär nog bli bra

Räcker ju igentligen att 2-3st vet hur det funkar för att man ska kunna använda det.

Visa signatur

*-'

Permalänk

Spela lite vanligt BF2 igår. Vilken skräckupplevelse! Vapnen träffar inte, tanksen är jobbiga, flygen är jobbiga, ja allt är jobbigt! PoE2 är vad BF2 borde ha varit! Så jäkla underbart!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tankat hem det nu Men vad är egentligen meningen med att ha lösenord? Vill de inte att folk ska spela Eller ska det få oss att känna oss privilegerade?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Tankat hem det nu Men vad är egentligen meningen med att ha lösenord? Vill de inte att folk ska spela Eller ska det få oss att känna oss privilegerade?

Antagligen för att vissa speciella (beta testare heter det då väl) skulle testa det innan dom släppte det helt. Men lösenordet läckte ut och det var väl inte mycket att göra så dom släppte det tidigare än tänkt..

Permalänk
Testpilot

Jag tankade det när den här tråden startades, fanns ju mirrors som inte hade den i en zip-fil och då va det inget lösenord.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Väcka denhär stackarn till liv igen.

Point of Existence 2 blev "Mod of the Year 2006" - Players choice.

http://pointofexistence.com/

Bara att börja spela nu BF2-gossar och BF2-flickor.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Hade dom släppt modden ett år tidigare så hade det ägt sönder sunkiga BF2 helt och hållet. Nu kom den försent och ingen jävel orkade ens testa det. Vi få som försökte blåsa liv i klanspel i POE2 fick ge upp efter någon månad då spelet var i stort sett dött från dag1. Skittråkigt då det är en sjukt bra mod..

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Avstängd

Ska installera nu, fick lust av alla glada inlägg här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Laddade hem det och installerade det men jag kan inte starta spelet :S
Spelet "startas" och skärmen är svart i ca 10 sekunder sen hoppar den tillbaka till Windows.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfterlysT
Hade dom släppt modden ett år tidigare så hade det ägt sönder sunkiga BF2 helt och hållet. Nu kom den försent och ingen jävel orkade ens testa det. Vi få som försökte blåsa liv i klanspel i POE2 fick ge upp efter någon månad då spelet var i stort sett dött från dag1. Skittråkigt då det är en sjukt bra mod..

Lätt att ha modden färdig till releasen av spelet :D...
Poe2 verkar vara förbättrat bf2 spelmässigt men bristen på rank system drar ner mer.

ps. Kan avslöja för er som läser denna tråd att min avatar är från gulf of oman i bf2! Ingen annan vet, en hemlighet

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Lätt att ha modden färdig till releasen av spelet :D...
Poe2 verkar vara förbättrat bf2 spelmässigt men bristen på rank system drar ner mer.

ps. Kan avslöja för er som läser denna tråd att min avatar är från gulf of oman i bf2! Ingen annan vet, en hemlighet

BF2 hade ju funnits i typ ett och ett halvt år innan modden kom, så dom hade ju kunnat legat i lite och fått ut det innan folk hade ledsnat helt. Dödare spel har jag sällan sett :/. RIKTIGT synd, var ju helt sjukt bra..

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk

Det var rätt aktivt när jag spelade runt september, tråkigt om det skulle vara helt dött eftersom det är en riktigt underbar modd.