mammakaka? agp eller pci e eller båda?

Permalänk

mammakaka? agp eller pci e eller båda?

Godmorgon

sitter och funderar om jag ska uppgradera mitt moderkort.
Har ett agp nu men om jag köper ett nytt så vill jag inte lägga pengar på ett graffe, mitt moderkort jag har vga inbyggt vilket jag missade vid beställningen så graffet var mer eller mindre ett onödigt köp

men vilket moderkort antagligen med inbyggt vga eller platser för både agp och pcie är att rekomendera..?

eller kan man köpa något pcie moderkort och köra på något ruttet pci graffe på någon enstaka mb?

har ont om pengar då jag samlar till bil och jag var tvungen och byta lite lager i min moppe så

har funderat lite på detta

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324427

men hur framtidssäkert är det för att passa en C2D prolle om ca ett år?
vill slita ut min 805a lite först ...

har även sökt lite i forumet men alla trådar jag hitttar är mer eller mindre DYRA kort och jag är inte den som klockar och spelar till max så..
även då jag just nu har min 805a stadigt i

3240mhz / 162fsb med en höjningn på volten / idle med WMP, 2 IE , speedfan, everest upp så ligger den runt 36-40c funderar även på att köpa en ninja vid ett senare tillfälle

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

vadå, om du är van att köra på det interna kortet så kvittar det väl nästan vilke pcie-kort du väljer, det lär ju vara bättre ivf. Leta upp det billigaste pcie på blocket du kan hitta.

Är du nöjd med inbyggda VGA på ditt nuvarande så lär du bli det på nästa kort med säkerligen.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |