Vilket märke fördrar ni på era minnen?

Permalänk
Medlem

Vilket märke fördrar ni på era minnen?

Ska snart köpa nya minnen men har inte hållt mig aktiv inom de området direkt så har vet inte hur utvecklingen gått inom dem olika märkena.

Säg eran favorit och helst med en motivering

Eller t.o.m posta någon artikel där dem jämnför osv som prestanda och pris på ett bra märke.

Själv har jag vart inne på Kingston i typ några år nu, köper dock nya minnen sällan

DDR1 är väl det intressantaste eftersom det är de jag kan ha bara men är allmänt intresserad me

Permalänk
Medlem

Jag kan inte säga att jag har någon favorit, men mina Team Xtreem (http://www.teamgroup.com.tw/) minnen funkar utan problem. Dessutom har dom bra garantier.

Permalänk
Medlem

Jag tror jag är lite mer för Corsair. A-Data, Crucial och Geil är också ok. Fast bara det är ett kvalitets märke så spelar det egentligen ingen roll för mig.
Dom märken som jag håller mig undan från är Kingston, TwinMos Samsung och vissa udda märken.

Permalänk
Medlem

har bara twinmos minnen och de funkar bra, har aldrig klockat så det kan jag ju inte säga ngt om, men annars så går de stadigt.

Permalänk
Medlem

Gillar a-data hade pc4000 minnen dessa var det inget fel på.
Nu ska jag gå över till Corsair.

Permalänk
Medlem

Kör på Corsair PC3500 och Kingston KHX3200 bägge paren är bh-5;or och som fixar minst 2-2-2-5-1 1:1 och fsb på 270 och över

Permalänk
Avstängd

Håller mig till de som följer standarden samt inte har ett "x" i namnet

Permalänk
Medlem

2 x 1024 MB PC5300 TwinMOS. Fungerar bra för min del

Permalänk
Medlem

TeamXtreem,Corsair,Gskill har jag haft bra erfarenheter av

Permalänk
Medlem

OCZ helst.

Permalänk
Medlem

När jag byggde min dator ville jag hålla kostnaderna ner så jag tog de som var billigast. De jag har är ett A-Data PC3200 512Mb och ett TwinMos PC3200 512Mb har även köpt till ett ett extra Kingston PC3200 512Mb.

Citat:

Ulayo:

Dom märken som jag håller mig undan från är Kingston, TwinMos Samsung och vissa udda märken.

Varför håller du dig borta från Kingston och samsung? Dom är väll ganska stora på minnes-marknaden.

På mitt Kingston minne sitter det Samsung minnes-kretsar.

//_boriz

Permalänk
Medlem

Egentligen skulle jag vilja säga att det där med minnen är precis som med allt annat:
Same shit - different names!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vodkaman
Egentligen skulle jag vilja säga att det där med minnen är precis som med allt annat:
Same shit - different names!

Det stämmer om du _inte_ ska överklocka. Om du tänker överklocka så klarar dyrare minnen mer än budget. (detta är dock ingen självklarhet)

//_boriz

Permalänk

Bästa minnena

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulayo
Jag tror jag är lite mer för Corsair. A-Data, Crucial och Geil är också ok. Fast bara det är ett kvalitets märke så spelar det egentligen ingen roll för mig.

Ursäkta mej, Kingston är ett av dom vanligaste märken på marknaden du vet...säg inte emot för jag är systembyggare på www.salesonnet.com....och säljer minst 2 gb kingston i veckan så........

Men själv tycker jag att kingston är bäst...lite dyra men man får vad man betalar för, lägg till 200 och få kingston:D...men minnen har ju livstid garanti så bara att byta om nått går sönder så på så sätt gör det ingen skillnad vilket minne du har, men 533, och 800mhz minnena är ju självklart bäst..men kostar:)..

Permalänk
Medlem

Vanliga ja. Men inte behöver dom vara bra för det.
Dom andra märkena har mkt bättre prestanda. Märken som Corsair, A-Data, Crucial, Geil och Ocz brukar klocka mkt bättre.

Om du bara säljer 2GB i veckan så kan dom ju knappast vara så bra. Man har ju oftast 2GB till varje dator idag...

Permalänk
Medlem

nanya, apacer och kingstone har jag varit i kontakt med. Och de har funkat prima allihop i kombination med varandra. För närvarande sitter det 1x 102h Kingston och 1x 512 nanya i datorn i sign.

Permalänk

Egentligen inte på märket utan på vilka minneschips en viss produkt har. Dock gillar jag OCZ mest.

Permalänk
Medlem

geil är riktigt bra, iaf har jag bra erfarenheter av dom

men jag gillar mina ocz minnen bäst

Permalänk
Medlem

OCZ vad annnars ?? är ju helt ybernice, snygga minnen också.

Permalänk
Medlem

Geil gillar jag. Retar min med polare som kallar dom för Gay minnen. Bara för att han sitter på sura gamla twinmos från 2001.