Permalänk

Audio connector

Hej!

På mitt moderkort så hittar jag bara en "audio in" till cd-läsare/dvd-läsare med mera. Naturligtvis så borde jag kunna ansluta flera men hur gör jag det? Finns det singelkabel med dubbla uttag?

MVH//Per

Permalänk
Medlem

Re: Audio connector

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Hej!

På mitt moderkort så hittar jag bara en "audio in" till cd-läsare/dvd-läsare med mera. Naturligtvis så borde jag kunna ansluta flera men hur gör jag det? Finns det singelkabel med dubbla uttag?

MVH//Per

Varför ska du ansluta till den kontakten?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Re: Re: Audio connector

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Varför ska du ansluta till den kontakten?

Varför inte
På min gamla dator så har jag den kopplad på det sättet. I manualen till moderkortet så heter kontakten "internal audio connector: cd1 (black).

Hur får man ljudet från cd-spelaren till moderkortet annars? Går det genom IDE kontakten?

Är det alltså bara IDE kontakten och strömkablen som ska anslutas till en cd/dvd enhet?