Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walste
Och varför är det bortkastade pengar att köpa denna prolle då?
bara för att du inte har råd att köpa dom delarna du vill så ska du ju inte vara avundsjuk på oss som kan det eller hur !!!

Men skärp dig nu va, det var ett skämt. Jag har pengarna att köpa en X6800 men det är bara dumt för som andra här säger så kan man lika gärna köpa en E6600 och överklocka den och fortfarande få ut samma prestanda. Även om man inte ska överklocka den så tycker jag att det är bortkastade pengar att välja en X6800. Det finns vettigare komponenter att lägga slantarna på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av walste

Ja men eftersom jag förmodligen kommer betydligt högre med en 6800 X så blir det ju en sån.
Så är det ju med allt som går att klocka, du kan ju köpa det billigare för att komma upp i prestandan hos det dyrare, men det dyrare kommer ju längre ändå !!!
Jag fattar inte, folk får väl köpa va fan dom vill, dom som vill köpa en CPU för 900:- och klocka den gör väl det, och dom som vill köpa en för 10.000:- och klocka den gör ju det.

Eftersom båda processorerna egentligen är samma processor i grunden så blir nog skillnaden inte så stor. Ska du dessutom överklocka på bara luftkylning så kommer de nå ungefär lika högt. Kör du vattenkylt så kommer du kanske att märka större skillnad.

Visst, du får köpa vad du vill, men jag tycker fortfarande det är bortkastade pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Men skärp dig nu va, det var ett skämt. Jag har pengarna att köpa en X6800 men det är bara dumt för som andra här säger så kan man lika gärna köpa en E6600 och överklocka den och fortfarande få ut samma prestanda. Även om man inte ska överklocka den så tycker jag att det är bortkastade pengar att välja en X6800. Det finns vettigare komponenter att lägga slantarna på.

Eftersom båda processorerna egentligen är samma processor i grunden så blir nog skillnaden inte så stor. Ska du dessutom överklocka på bara luftkylning så kommer de nå ungefär lika högt. Kör du vattenkylt så kommer du kanske att märka större skillnad.

Visst, du får köpa vad du vill, men jag tycker fortfarande det är bortkastade pengar.

Ja jag kör vatten på allt, på XS forum så är det många som nått groteska hastigheter med X6800.
Det är ju olåst multiplier på den också så har man tur kanske man kan klocka den jävligt mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walste
Ja jag kör vatten på allt, på XS forum så är det många som nått groteska hastigheter med X6800.
Det är ju olåst multiplier på den också så har man tur kanske man kan klocka den jävligt mycket.

Vad kör du för vattenkylning i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Vad kör du för vattenkylning i dagsläget?

jag kör 2st Inovatek HPPS pumpar och lite blandade blocks.
1st 3x120mm radiator och 1st 1x120mm radiator.
Fungerar ganska bra, får helt ok temps.
Nu kör jag bara med 10mm slang och kopplingar, hade ju varit bättre med en ½ tums system, men jag har varit nöjd med tempsen som detta presterar så jag har inte brytt mig om att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: 2 eller 4 gig minne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
med 6800 är jag 99 % säker på att han menade intels värstingprolle...för övrigt så ligger FPS:en i oblivion för nVidia gf 6800 runt 8 på högsta inställningar i oblivion...samma sak i everquest 2..o inte på tala om ghosdt recon: AW. du ska ju iaf ha ett gf 7950gx2 om inte bättre!

8Fps på högsta i eq2 med 6800? nja. Flyter knappt på medium med 6800gt,ultra.
Får 1-2 med ett 7900gtx :), med 8xaa och 16xaf samt 1600x1200 och allt på max. Raid så lägger datorn av.
Gx7950x2 ca 10 kanske. Måste ha värsting singelcore prolle för det spelet för att få flyt :).

2 eller 4 gig minne.. bra fråga. Själv skulle jag tagit 4 gb och köra win 2003 eller x64.

Ska du köra vanliga xp eller något som inte har fullt stöd för 4 gb är det ju kanske onödigt.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walste
jag kör 2st Inovatek HPPS pumpar och lite blandade blocks.
1st 3x120mm radiator och 1st 1x120mm radiator.
Fungerar ganska bra, får helt ok temps.
Nu kör jag bara med 10mm slang och kopplingar, hade ju varit bättre med en ½ tums system, men jag har varit nöjd med tempsen som detta presterar så jag har inte brytt mig om att uppgradera.

Du kommer tjäna 2-300Mhz som mest gentemot e6600. Är det verkligen värt 5000kr extra?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Du kommer tjäna 2-300Mhz som mest gentemot e6600. Är det verkligen värt 5000kr extra?

ja