Permalänk
Medlem

Minnsesproblem

Jag har fått hem 2 st Corsairstickor av modell TWINX2048-3200C2
produktlänk: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302138

Problemet jag har nu är lite av ett mysterium dock. Den ena stickan funkar finfint, men så fort jag kör den andra så börjar min kära burk krångla medomstarter. Dock får jag olika felmedelanden hela tiden. vissa fall säger den att det är grafikkortsdrivern, i andra fall bara **STOP** och annat roligt på blåskärmarna. Memtest hittar inget fel på stickan och jag har under hanteringen var försiktig och använt esd-prylarna och schabraket. En annan sak är att stickan blir väldigt varm väldigt fort, betydligt varmare än den andra i kittet.

Så, är det nån som har några idéer om vad som kan få en minnesstika attoraka random-bsods med fel hos andra komponenter?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

om den ena blir varmare så måste det vara nåt fel. Använd din reklamationsrätt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!