Moderkortsloggan i uppstart fryser?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

Moderkortsloggan i uppstart fryser?!

Snart hivar jag ut datorn från fönstret! = (

Efter att ha bytta precis allt i datorn till nya grejer efter ett åskoväder å fått igång allt nu och installerat allt så kraschar skiten igen!

Startade om datorn efter en installering och då kom det upp att en katalog i windows var trasig så jag startade om gick in i bioset och ändrade att jag skulle boota från skiva. För att jag skulle fixa katalogen. Sparade i bioset och startade om och nu kommer jag till DFI Infinity loggan sen kommer jag inte längre.

Kan inte gå in i bioset eller nånting. Börjar lessna riktigt rejält på datorn nu. Resetta cmoset hjälper inte heller.

Nån som känner till problemet och kan hjälpa ?

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Du behöver förmodligen ett nytt bios.
Kolla om du har ngn kompis eller affär i närheten som kan hjälpa dig att flasha om bioset.

Allternativt tar du bort ALLT som inte behövs för att boota upp datorn och håller tummarna.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2006

http://us.dfi.com.tw/Support/Download/bios_download_us.jsp?PR...

Vilken av biosarna ska jag ta? Och hur gör jag ?

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13