Permalänk

Rekomenderat moderkort..

Rekomenderat moderkort för den här processorn "AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 2000MHz bus ", alternativt AM2.. ska även stödja "AGP" och "DDR", maxkostnad 1100:-... ös på med förslag, berätta gärna om erfarenheter, är inte alltför haj på det här med datorer ännu!!

Permalänk

Hej AM2 stödjer inte den gammla AGP, bara den nya PCI-Express.
Sen kan du inte välja vad för moderkort du vill utan du måste köpa det moderkortet som CPU:n stödjer t.ex är CPU:n en Athlon X2 4200+ socket 939 så kan du bara köpa moderkort som har sockel 939.

Köp Asrock 939 Sata2 moderkort det stödjer både AGP och Pci-Express.
Det är mycket billigt och helt godkänt. Hälsningar / Stefan

Permalänk

Hej! tackar för förslaget, ska kolla upp det.. jo det förstår jag att moderkortet måste stödja 939 om det är en 939 CPU.. men när jag skrev alternativt AM2 så menade jag att jag alternativt köper samma processor men i AM2 och att förslag på moderkort som stödjer AM2 också skulle välkomnas! men nu fick jag ju reda på att AM2 inte stödjer AGP, så det behövs inga föslag där längre.. tack för hjälpen!

Permalänk

Ett par tips till är köp inte 4200+ utan 4400+ pga att 4400+ har 1Mb i chase minne och 4200+ har 512kb i chase minne, detta är viktigt när man spelar spel, det kostar ett par hundra kronor mer men värt pengarna.

Desseutom så är Asrock 939Sata2 både kompeltibelt med AGP och PCI-express och så kan man köpa ett extra moderkort som du kopplar till Asrock och så har du ett AM2 moderkort för en ringa kostnad
Här kommer ett test så du kan se vad du köper
http://www.tomshardware.com/2005/09/16/asrock_939dual/
Men ska du överclocka så är inte detta det bästa moderkortet att köpa.
Mvh/Stefan

Permalänk

4400 kan vara upp till 15% snabbare än en 4200+ fast bara om du multi multitaskar med ca 5 program samtidigt. Vid vanligt spel är skillnaden inte över 1-2% vilket du inte kan märka.....så.....

multitaskar du ofta....4400+ om inte spara pengar och köp 4200+