Permalänk
Medlem

Söker LiveCD till gammal burk

Söker som sagt en LiveCD till en gammal burk.

Jag vill helst att man ska kunna se specifikationerna för datorn med hjälp av LiveCD:n.

Hur gammal datorn är vet jag inte men jag tyckte det stog något med 1995 i bios.

Vet någon en LiveCD som skulle passa är jag mycket tacksam.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

http://www.damnsmalllinux.org kan även installeras till disk om så önskas

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Tackar så mycket!

Du får gärna berätta hur det gick och vad du kommer använda datorn till

Tycker faktiskt det är ganska tråkigt att folk som frågar efter distar och linux oftast inte berättar vilken dist det blev och hur det gick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Du får gärna berätta hur det gick och vad du kommer använda datorn till

Tycker faktiskt det är ganska tråkigt att folk som frågar efter distar och linux oftast inte berättar vilken dist det blev och hur det gick.

ähh.. Det är ju lugnt, han/hon som skapar samma tråd nästa vecka kanske berättar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle mest ha den till att kolla så att datorn fungerade innan jag bryr mig om att fixa hårddisk till den.

Burken är en gammal 266 mhz som är tänkt att ha som torrentdator :$

Det roliga är att på insidan av skalet så står det olika processorhastigeter bland annat 266 mhz och 333 mhz. Sen står det en massa om byglar och grejjer. Innebär det här att genom att flytta någon eller några byglar så ska man kunna ändra hastigheten?

Jag använde mig av damn small linux (knoppix?) och det funkade fin fint att bränna ut och använda =). Verkade lite småtrevligt med linux så jag funderar på att skaffa unbuntu (?) till den stora burken nu

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.