Vad har du för personliga erfarenheter av Chieftec Giga?

Permalänk
Medlem

Vad har du för personliga erfarenheter av Chieftec Giga?

Chieftec Giga http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323989
Jag tänker köpa ett Giga till mitt system. Det är inte det snyggaste jag sett men den duger. Trots det är jag (naturligtvis XD) tveksam till den.

Vad tycker du om Chieftec Giga? Finns det nåt bättre alternativ (förutom Antec P180 ^^)?

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Medlem

Chieftek gör bra grejor tycker jag, kanske inte mycket hjälp men kolla denna recension. http://www.hardware.se/artikkel/30569

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

haha, det var bra har knappt hittat några recensioner..

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Avstängd

Haha fan va fult, ser ut som en misslyckad robot.

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Jag hade gillat den om fronten var av aluminium. Men nu ser det ut som en Transformer soiling himself *asg*

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Geeks
SweClockers

Chieftec gjorde bra chassin för några år sedan, numera vet jag inte. En sak är dock säker, se upp för deras nätagg.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Chieftec gjorde bra chassin för några år sedan, numera vet jag inte. En sak är dock säker, se upp för deras nätagg.

Det är nätaggen man får med deras chassin som är riktigt usla. De som man köper lösa håller mycket högre kvalité.

Permalänk
Avstängd

Har haft flera av deras chassin genom åren. Överlag är det helt klart de bästa. Så här med erfarenheten i fickan ger jag inte mycket för CM Stacker alls. Just nu har jag ett JS-1500 och ett Mesh. Det förstnämnda är det bästa någonsin. Även Mesh är riktigt bra, antar att de är desamma med olika frontar bara.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Det är nätaggen man får med deras chassin som är riktigt usla. De som man köper lösa håller mycket högre kvalité.

Då måste jag haft extrem tur, eller så är ryktet klart överdrivet.

Ett tag byggde jag enbart med Chieftech-lådor. Det rör sig nog om dryga 25 lådor med deras 300 och 360/380W-aggregat. Alla fungerar fortfarande normalt så vitt jag vet.

De enda nätaggregat som brunnit för mig, och det i flertal, är Antec.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

nån som har ett bättre alternativ till ungefär samma pris då? (och nu snackar jag inte om att lägga till 400-1000 spänn, de pengarna finns inte)

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Då måste jag haft extrem tur, eller så är ryktet klart överdrivet.

Ett tag byggde jag enbart med Chieftech-lådor. Det rör sig nog om dryga 25 lådor med deras 300 och 360/380W-aggregat. Alla fungerar fortfarande normalt så vitt jag vet.

De enda nätaggregat som brunnit för mig, och det i flertal, är Antec.

Vissa svär vid sina Chieftec/Sirtech nätagg, medans en hel del andra haft otrevliga erfarenheter. En sak är dock säker, kvalitén är högst varierande.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Vissa svär vid sina Chieftec/Sirtech nätagg, medans en hel del andra haft otrevliga erfarenheter. En sak är dock säker, kvalitén är högst varierande.

Men gör verkligen Sirtech alla Chieftecs nätagg? Annars kan det ju vara de som strular. Sålde nyligen mitt chieftec 560W så jag kan inte kolla om det står Sirtech på det. Kostade över 1000kr.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Men gör verkligen Sirtech alla Chieftecs nätagg? Annars kan det ju vara de som strular. Sålde nyligen mitt chieftec 560W så jag kan inte kolla om det står Sirtech på det. Kostade över 1000kr.

När man tidigare köpte Chieftec-lådor så har det varit blandat om man får Sirtech eller Chieftec. Namnen är väldigt snarlika och även effektspecificeringen, så jag antar att det är samma nätagg.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

När man tidigare köpte Chieftec-lådor så har det varit blandat om man får Sirtech eller Chieftec. Namnen är väldigt snarlika och även effektspecificeringen, så jag antar att det är samma nätagg.

Jo, men de med Chieftec-loggan kan ju vara Sirtech men med chieftec-logga. Det jag vill komma fram till är iaf att de Chieftec-nätagg man köper löst har riktigt bra kvalité till skillnad mot de som brukar följa med deras chassin.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Jo, men de med Chieftec-loggan kan ju vara Sirtech men med chieftec-logga. Det jag vill komma fram till är iaf att de Chieftec-nätagg man köper löst har riktigt bra kvalité till skillnad mot de som brukar följa med deras chassin.

Vilka tester påvisar att dessa nätagg har riktigt bra kvalité? De nya högwattarna tillverkas av Acbel Polytech, som är ganska okända.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vilka tester påvisar att dessa nätagg har riktigt bra kvalité? De nya högwattarna tillverkas av Acbel Polytech, som är ganska okända.

Det finns diverse tester på nätet.

Tex:
http://www.hardware-mods.com/hmos/index.php?m=self&um=selfp_c...