##MISSLYCKAD## Vcore mod AsRock Dual SATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
de_nuke
Registrerad
Maj 2005

##MISSLYCKAD## Vcore mod AsRock Dual SATA2

Tjena!
Jag har skrivit en del trådar här på swec och jag har nyligen kommit på att jag ville göra 1,55v modden. Så jag, glad som jag var, åkte till närmaste köpcentrum och köpte ett lödkit
Så åkte jag hem och började ta bort det som behövdes. Och sedan lödde en kompis till mig, och det blev ganska så bra. Och så plockade vi ihop allt så att allt satt som det skulle. Och startade datorn, och jag flög in i BIOS för att ändra till 1,05 så att det blev 1,45. Och startade om datorn. Men döm av min förvåning när datorn inte startade Så kompisen stängde av datorn och drog ur nätaggssladden. Under tiden så läste jag att det var 99,3%sn (tenn) och 0,7%cu (koppar). Vilket jag har förstått innebär att jag inte har gjort modden :/

Så nu är jag på jakt efter en konduktiv penna som jag hade tänkt att använda istället.
Någon som vet vart det kan finnas?
Bor nära Norrköping. Så det vore bra om det fanns någonstans i närheten

Ha ett gott skratt

Vardagsburk: [i5 2500k @ 3,3Ghz] || [Corsair XMS3 2x4096MB] || [Gigabyte GA-P67A-UD3 REV B3] || [2x1Tb Samsung F3] || [1x Corsair SSD Force Series 60Gb] || || [Corsair HX750W] || [KFA2 GeForce GTX 570]
Bärbar: LG R700
Samsung Galaxy S3 (stock) | HTC Sensation (stock) | HTC Desire (rootad, cyanogenmod 7)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Lead free = blyfri
Allt enligt EU:s nya miljödirektiv, självklart leder tenn ström. Hört talas om Rohs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
de_nuke
Registrerad
Maj 2005

Okej, då. Ska ändra

Vardagsburk: [i5 2500k @ 3,3Ghz] || [Corsair XMS3 2x4096MB] || [Gigabyte GA-P67A-UD3 REV B3] || [2x1Tb Samsung F3] || [1x Corsair SSD Force Series 60Gb] || || [Corsair HX750W] || [KFA2 GeForce GTX 570]
Bärbar: LG R700
Samsung Galaxy S3 (stock) | HTC Sensation (stock) | HTC Desire (rootad, cyanogenmod 7)