Vart lämna trasig CRT skärm i Borås?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2001

Vart lämna trasig CRT skärm i Borås?

Min Sony 24" GDM-FW900 verkar ha gett sig =/ Någon som vet någon firma i trakterna av Borås som kan laga sånt? Den verkar inte vilja ta emot signalen från datorn, står bara och blinkar rött.

Vill inte skaffa någon annan istället...

/Andreas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Mar 2004

Din lokala tv-handlare, de kan CRT, annars är de inga bra TV-handlare...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2001

Skickade ett email till Borås Radio o TV service men dom hänvisade till att ringa Sony själv.. Blev faktiskt lite besvikna på dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2005

hmm, var köpte du den, kolla med den firman isf?

Är själv boråsare och jag kan inte komma på någon på rak arm som reparerar skärmar... hör efter på Microstore om de fixar sådant eller om de kan rekommendera någon firma i borås som kan det...

btw. varför just borås? under din avatar står det "Plats: GBG"...

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Asus GTX570, Asus P8Z77-M Pro, 8GB Corsair Vengaence LP, Samsung 850 EVO 120GB, Asus VG248QE 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2001

köpte den begagnad för ett tag sen... och jag har nyss flyttat till Borås så därav att profilen inte stämmer Men självklart kan jag åka med den i stort sett vart som helst inom rimliga gränser, det får gärna kosta lite att få den lagad. Bara man slipper skicka den med posten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Mar 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woofes
Skickade ett email till Borås Radio o TV service men dom hänvisade till att ringa Sony själv.. Blev faktiskt lite besvikna på dem

Konstigt? Men jag tror faktiskt inte att Sony kommer göra något särskillt om du kontaktar dem, tyvärr...

Finns där ingen gymnasieskola i Borås som där finns ett El-program på och då helst med inrikning elektronik?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2001

Sony rekommenderade IT Workshop i Växjö.. Jobbar ju själv som reparatör av elektronik på ett stort kännt svensk telecombolag har några nissar där som varit gamla radio o tv reparatörer så detta ska nog lösa sig det tråkiga är väl om det blir svårt att hitta reservdelar.. Annars åker den iväg till Växjö.. men inte med posten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofstorp/Göteborg
Registrerad
Feb 2009

om du säljer din fw900 köper ja den direkt

jag har begärt stängning av min profil ni kan nå mig hädanhefter på min youtube kanal taltigolt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Apr 2008

finns en tomte i jkpg som fixar också vet dock ej vad han heter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Dec 2001

Varför dra upp en 3år gammal tråd???

Ryzen 1700. Asus ROG strix B350. Msi R9 390

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

zzcool har blivit varnad för detta men jag missade tydligen den här tråden så jag låser den.

*Tråd låst*

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM