Permalänk

distanser

Ja, nu är de så att jag ska bygga en ny dator, och delarna kommer antingen på tisdag eller onsdag. Och de är EN sak ajg inte fattat och de är distanserna. JAg har fått dem med de nya chassit som redan har kommit, dem här guldfärgade. Och de jag då behöver hjälp med är kan nån med stora bilder visa hur jag ska gå tillväga? Var ska de skruvas fast, jag fattar verkligen inte de :S?

Plz behöver hjälp.

Tack på förhand.

Visa signatur

Agenten

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser du när du får moderkortet. Inte så svårt.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

De ska sitta mellan chassit och moderkortet. Alltså på baksidan av moderkortet. Var noga med att sätta 1 distans vid varje fästhål i moderkortet. Se till att du INTE har någon distans där det INTE finns ett fästhål i moderkortet för så kan du få kortslutning.

Permalänk
Medlem

Oftast så brukar du få distanserna redan monterade för ATX moderkort, när du får lådan. Men vill du vara på säkra sidan så plockar du bort alla distanserna och sen så tittar du på moderkortet och ser var du ska sätta dem.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm