linux-dist till torrent-tracker?

Permalänk
Medlem

linux-dist till torrent-tracker?

Tänkte hjälpa en polare som ska fixa en torrent-tracker och använda nån linux-dist, men vet inte riktigt vilken man ska ta. Ska ju helst vara så smidig som möjligt och är själv van med debian. Dock så tyckte jag det var så jäkla jobbigt att få igång apache med php som webserver, men det kanske bara var jag som gjorde nåt fel =P

Annars är det väl slackware/gentoo som folk brukar rekommendera?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Kör med Debian då. Det lär inte vara lättare att få igång i Slackware/Gentoo.

Permalänk

UBUNTU-server , bara välja installera LAMP

Linux Apache Mysql Php

Permalänk
Medlem

får bli debian/ubuntu med server-installation utan onödigt X

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Iofs inge svårt alls att få igång i Slackware men ändå.

Vänta tills 11.0 kommer i stabil version bara. Och det lär den göra väldigt snart.

Permalänk
Medlem

vad heter den där vanliga community tracker mjukvaran som nästan alla icke-publika kör med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
vad heter den där vanliga community tracker mjukvaran som nästan alla icke-publika kör med?

Kan det vara Torrentbits mjukvara?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
vad heter den där vanliga community tracker mjukvaran som nästan alla icke-publika kör med?

Tbsource

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Tbsource

Dock så är den enligt uppgift inte kommenterad, så det är ett helvete att ändra på något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en fråga. Har fixat en shoutcast på servern för att kunna streama musik. Dock så måste man ju starta ett par grejer, men skulle vilja ha dem autostartande vid uppstart. Hur kan man göra det?

Så att de startas sist av allt då..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
en fråga. Har fixat en shoutcast på servern för att kunna streama musik. Dock så måste man ju starta ett par grejer, men skulle vilja ha dem autostartande vid uppstart. Hur kan man göra det?

Så att de startas sist av allt då..

Googla och fördjupa dig lite hur du gör egna init-script, inte så komplicerat och mkt användbart.

Permalänk
Medlem

jag kanske har sökt som fan och skriver här eftersom jag inte hittat nåt???

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

ett problem jag har är att när man startar om shoutcast-servern så börjar det stå info från servern och man kan inte fortsätta skriva kommando (måste starta ett prog för att skicka låtar till servern efteråt). Hur fixar man de?

Måste liksom gå in i katalogerna för proggen o köra "./sc_serv" & "./sc_trans_linux"

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower