Permalänk
Medlem

Kör det på servern nu, lessen killar att jag förstörda den fina FreeBSD siffran (var 100 innan nu 101 ).
Men kom igen nu alla ni andra latoxar, släng in scriptet! Vi kan ju inte förlora mot Finland ;).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk

Värt att notera är att de nu startat om räkningen av system, eftersom någon (eller några) OpenBSD-användare använde nått hål till att submitta mängder av icke-existerande OpenBSD-system. Den nya versionen av bsdstats ska tydligen fixa till saker och ting.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Jahapp, då var det bara att rapportera in sina system igen då.

Permalänk
Medlem

$ nice -n +19 sudo sh 300.statistics To protect against abuse, the initial challenge/response phase contains a 15 minute pause. Please be patient while this time limit elapses

Jag tror det börjar röra på sig?
Nu får sverige rycka upp sig, vi har typ 4-5 datorer listade på vårat avlånga land, skamligt

Edit: lol, Panama 320 freebsd burkar??? Har dom ens el? xD

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Edit: lol, Panama 320 freebsd burkar??? Har dom ens el? xD

Killen bakom projektet har sina servrar i Panama, så det är därför de rapporteras in så fort.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Helt ärligt.. Skulle det bara vara 15 BSD brukar totalt reggade i sverige?

Permalänk

Varav 3 är mina
Enkla förklaringen är att bsdstatsinte är så känt än.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Helt ärligt.. Skulle det bara vara 15 BSD brukar totalt reggade i sverige?

Ja? Inte många Svenskar känner till bsdstats, så den siffran ser jag inte som speciellt konstig. Räknaren nollställdes för ett par dagar sedan, så det är också en förklaring till den låga siffran.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Ja? Inte många Svenskar känner till bsdstats, så den siffran ser jag inte som speciellt konstig. Räknaren nollställdes för ett par dagar sedan, så det är också en förklaring till den låga siffran.

Jaså okej, den nollställdes för ett tag sen. Ja då fattar jag, tyckte de va fler innan.