Permalänk
Medlem

Problem med min AMD 4400 X2:a !!!

Hej på er alla data nördar. :=)

Har nyligen bytt cpu, från opteron 148 till en 4400x2:a. men det finns "en sak" som strular för mig å jag vet inte hur jag ska få bukt med problemet. Innan jag beskriver vad det e ska ni veta att jag har innstallerat patcher.tilläg och hotfixar efter alla konstens regler.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429&hi...

http://andreas.lightsoft.se/?p=57

http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=News&file=...

Till problemet: Jag får inte internet explorer att funka som det ska.
Grafikfel. upp och ner vända texter samt bilder av den hemsida jag besöker, det blir helt skevt.... Den provisoriska lösningen har jag löst genom att helt sonika stänga av en processor i aktivitetshanteraren. Men jag ska väll inte behöva göra det varje gång jag ska surfa eller?????

Jag har testat firefox men strul där med. annars går det som på räls...
Alla spel funkar likaså 3dmark03,05,06.

Har ie problem med X2:an??????

Tack på förhand // murre

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem

Det fel du beskriver ska inte ha något med att du använder en dual core.
IE, Fx och Opera fungerar perfekt på min Opteron 165.

Du nämner att Fx och strular, är det samma problem ?

Har du testat Opera ( www.opera.com ), och skannat datorn efter virus och trojaner ?

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som ett virus, minns att det fanns ett för ett tag sedan som just vände upp och ner på bilder på hemsidor. Det låter iaf väldigt bekant.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Ska tillägas att jag precis innan har formaterat C:
Opera funkar äs så länge, men jag föredrar ie (smaksak)

Tycker bara att de e tråkigt. HUR????

Har inget antivirus program men ska testa adaware 6.....

Förresten hur fick man bort det viruset....

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem

Att du har formaterat C precis; betyder exakt _ingenting_ i virushänseende.

Nuförtiden blir man smittad av maskar så fort man är ansluten till en internetlina, om man sitter på en hemmauppkoppling. Företagsnätverk brukar dock vara något bättre skyddade men även där måsta man i viss mån tänka på följande INNAN man kopplar upp sig:

1. Applicera senaste Windows Servicepack samt alla patchar som kommit sen dess.

2. Installera och Aktivera en mjukvarubrandvägg typ Zonealarm.

3. Installera Antivirusprogram, gärna med hyfsat nya definitioner förladdade.

4. Installera Antispyware typ Spybot.

5. Installera preventivt spywareskydd typ Spywareblaster.

6. Se till att du har ett Spyware-diagnosprogram som HijackThis! på datorn.

7. Om du föredrar Internet Explorer kan du antingen köra Maxthon istället, som är mer skyddad men bygger på IE, eller också har du viss hjälp av senaste Windows Live Messenger som innehåller Windows Live Toolbar som ger lite extra skydd åt IE.

8. Flera av ovanståeende typer av program finns installerade i dom större säkerhetssviterna, men jag föredrar enskilda program för varje skydd eftersom det ger större kontroll.

9. Du behöver antagligen inte formatera igen, om du installerar ovanstående program och kör dom kan du säkert rensa ur datorn till ursprungligt skick utan att ominstallera Windows.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Adaware 6 skyddar inte mot virus utan mot spyware.

Jag kör Norton Antivirus 2006 och det funkar fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Adaware 6 skyddar inte mot virus utan mot spyware.

Jag kör Norton Antivirus 2006 och det funkar fint

Vet att Adawere INTE skyddar mot virus men man kan alltid
kolla, vilket ja gjorde = Nada....

Installerar alltid XP utan uppkoppling. Norton tycker jag inte om,
men jag ska testa det föregående skrev om....

konstigt att man får ett virus bara för att man byter cpu...?
Men, men värre har man varit me om...Ska också testa ie 7..

I be back.

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500