TV-tipset: "PC" vs Mac - ikväll gör de upp! ( 2130 SVT2 )

Permalänk
Medlem

TV-tipset: "PC" vs Mac - ikväll gör de upp! ( 2130 SVT2 )

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=53645

ok, lol på att alla andra fighters lämnat in handuken på crossover eller vad fanken det heter, underhållande lär det säker bli vad dom än kommer fram till..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Walkover menar du?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Ooh, tack för tipset. Kan nog bli intressant att titta på, men ska vi gissa på att PC vinner med... ja, vad?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

såg det där , De kör ju bara det där testes för att den här frågan är så klassisk.
I grund och botten är det ju samma dator med olika operativsystem som standard men det kan man ju inte banka in i tröga svensons:(

Det ska bli intressant att se om de nämnar att det faktiskt går att köra windows på en mac och att det finns något som heter Linux som nästan alltid har funnits till både Mac och ”PC”

aja ska bli intressant och se i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Ooh, tack för tipset. Kan nog bli intressant att titta på, men ska vi gissa på att PC vinner med... ja, vad?

så säkert är det inte, SVT verkar ju lika fett sponsrade av Apple som TV4 är av Microsoft.

men troligen lär dom väll komma fram till att alla är lika bra på olika saker. (frågan är bara om att lägga datorenrna i blöt i skogen ingår i denna testen med..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Walkover menar du?

så var det ja, Walkover Office.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto

Det ska bli intressant att se om de nämnar att det faktiskt går att köra windows på en mac och att det finns något som heter Linux som nästan alltid har funnits till både Mac och ”PC”

aja ska bli intressant och se i alla fall

har redan skrivit en tjurig insändare om det, så bry er inte om det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

LOL. Vart tog Linux vägen?

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
så säkert är det inte, SVT verkar ju lika fett sponsrade av Apple som TV4 är av Microsoft.

men troligen lär dom väll komma fram till att alla är lika bra på olika saker. (frågan är bara om att lägga datorenrna i blöt i skogen ingår i denna testen med..)

så var det ja, Walkover Office.

har redan skrivit en tjurig insändare om det, så bry er inte om det..

aahaa du menade crossover office? trodde du syftade på att lämna walkover i sportsammanhang när man ger sig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
LOL. Vart tog Linux vägen?

Linux?

Är det här något barnprogram eller? Fjantig kommentator och en vitklädd tjej i en boxingring som skriker "LETS GET READY TO RUMBLE". Ser nog hellre valdebatten.

Permalänk

Töntigaste jag sett på länge...

Permalänk
Medlem

Gud i brallan, det var verkligen töntigt...

Permalänk

Jag hoppas verkligen inte att den frågan var ställd av en riktig tittare. Sämre "match" får man nog leta efter. Hade jag inte haft den inblicken jag har om Mac och PC hade jag varit grymt förbryllad efter det där, hm, jippot. Nej SVT, här hade ni verkligen chansen att göra något bra, men det vart fanimej bara pumpa av det. Synd.

Permalänk
Medlem

"BIOS kollar hur datorn mår" bara så ni vet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
LOL. Vart tog Linux vägen?

det blixtrade faktiskt förbi föredömligt snabbt till skillnad mot resten av programet..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av namn?
Töntigaste jag sett på länge...

du missade det förra veckan verkar det som?

arr, jag väntade bara på att gubben skulle ställa motfrågan "så det finns flera skrivbord i datorn, hur kan få plats? skrivbordet täcker ju hela skärmen!" och nu får han inte porrsurfa längre heller tydligen, om legenden stämmer kanske han blir mindre insnöad med lite avhållsamhet..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Så jäkla löjligt

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem

visst var det ganska larvigt själva testet men det får man stå ut med när man tittar på sådana här program. De får i alla fall godkänt då de bärrätade att alla datorer behöver ett operativsystem och då nämnde de faktiskt Linux!

Permalänk
Medlem

Det lät ju som att det var en tittarfråga, och hade jag varit den tittare som hade skickat in frågan så hade jag varit skapligt förbannad efter det inslaget.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Såg inte inslaget. Vad kom de fram till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Såg inte inslaget. Vad kom de fram till?

Jag var upptagen med att vara djupt skräckslagen över att dom kan sända sådan skit så jag vet inte riktigt. Killen skröt iallafall om att windows har kleartype ^^.... Något som finns i Mac OS och allt annat....

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Såg inte inslaget. Vad kom de fram till?

< http://wlug.westbo.se/humor/ljud/Unix.wav >

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Såg inte inslaget. Vad kom de fram till?

till Windows kan man få support om man får virus mitt i skogen, till Mac "finns inga virus" (inte ens i skogen, vilket är bra eftersom man inte kan köpa Mac i skogen) men det har en fin docka! oh, och Windows har cleartype!!!

men kontentan var att du får avgöra själv genom att rösta på SVTs sida, så mycket för folkbildning och konsumentupplysning..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
< http://wlug.westbo.se/humor/ljud/Unix.wav >

mpfhaha..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
LOL. Vart tog Linux vägen?

Han trodde att Linux var nåt jävla OS
En billig kopia på MS-DOS

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Han trodde att Linux var nåt jävla OS
En billig kopia på MS-DOS

Var är felet? Linux ÄR ett OS.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Trevligt att Macen leder omröstningen på sidan iaf

edit: Haha, en del av foruminläggen på sidan är lite småkomiska Ser ut som ett flamewar som vanligt, precis som på IDG

"...Sen alla mac användare ni vet väll att mac är byggt på linux källkod för att dem har svårt att göra kod själv. Ja vet MS har också gjort det(tagit källkod)...."

Killen verkar vara djupt insatt i hur MacOSX och Windows ser ut under huven

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Totalt värdelöst program, jag hade hoppats på ett vettigt men när jag kastade mig i soffan såg jag vinjetten: login -ett riktigt sunkprogram och resultatet var ju därefter.

Ska det vara så svårt att göra en vettig programserie om vårt mest använda verktyg i dagens samhälle?

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Var är felet? Linux ÄR ett OS.

Nä.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue

Ska det vara så svårt att göra en vettig programserie om vårt mest använda verktyg i dagens samhälle?

är inte det kaffebryggare?

iaf, glöm inte att ni kan se programet på svt.se, alla måste titta!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Haha, det bästa var ju när hon visade alla finesser med Mac som typ dashboard osv och sen visar windowssnubben att han hade minsann gjort en mapp på skrivbordet där han har alla sina genvägar xD

Förstod inte riktigt var de ville komma med detta inslaget egentligen

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Läskigt att se att folk tyckte Mac-tjejen hade bäst argument enligt omröstningen på hemsidan. Hennes enda stolthet var "Inga virus". Medans PC-killen kontrade med stort mjukvarutbud, lätt att uppgradera samt priset.

Antar att det är som vanligt i samhället. "Gör jag något för den här tjejen kanske hon visar brösten för mig"

Nåväl, kul programserie iaf. OT: Gubben som fick surfa begränsat kände sig väldigt ledsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Var är felet? Linux ÄR ett OS.

Det är utdrag från en låt.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Haha bra Ilja! Vissa här är nog alldeles för unga för att vart med på mircwar tiden med perrras hyperkvalitativa låtar

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Haha bra Ilja! Vissa här är nog alldeles för unga för att vart med på mircwar tiden med perrras hyperkvalitativa låtar

Mircwar...dom hade jag ju förfan nästan glömt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.