Permalänk

Startar datorn men får inge bild?

Installerade allt och så startade jag Asus boostprogramet. Tittade lite där och hittade att man kunda clocka datorn lite så jag valde att clocka den med 5 %, datorn startade om sig själv som programet sa att den skulle göra. Men nu får jag ingen bild när datorn startar. On-knappen på skärmen blinkar. Hur gör jag får att få det funka igen?

Mvh//Andreas

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Testat att ta ur bateriet på moderkortet?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk

nej det funkar inte. Jag har ju ett BFG grafikkort som är frabriksklockat, tror ni att jag lyckats bränna kortet genom att clocka det lite till?

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Avstängd

nu får du väl förklara dig!!

du skriver asus i första posten sedan säger du att du har bfg, jag fatta ochså som att du försöka klocka ett asus mobo

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

ÖH läs min sign också så kanske du fattar. Jag har ett Asus A8N32-SLI Deluxe moderkort och ett BFG grafikkort. Till moderkortet så följde det med ett program som heter Asus boost. Som clockar moderkort och jag tror det klockar grafikkortet också. Jag lekte runt lite och provade att clocka det eller boosta som det stog med 5 %. När man clockar med det programet så måste man starta om datorn för att inställningarna ska börja gälla. Jag startade om datorn och den går ingång alla fläktar snurrar men jag får ingen bild.

Alltså så tror jag att grafikkortet är paj. Eftersom kortet är fabriksklockat redan från början så tänkte jag att det vart för mycket påfrestningar på kortet så det la av.

Jag har ingen anning själv så därför frågar jag er om ni tror det kan vara så eller om nån haft samma problem tidigare å löst det.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

försök att reset:a bios eller prova med annat grafikkort

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk

hur resetar man bioset? Är det Clear cmos? för det har jag gjort otaliga gånger och sen är det tyvärr så att jag har inga datavänliga vänner så jag kan inte prova med annat grafikkort för ingen jag känner håller på med datorer så och har bara gamla datorer. Så jag kan inte prova = (. Om ingen bor i Stuvsta, Huddinge och kan komma å låna ut sitt kort en kvart för att kolla om det funkar.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk

Ja det är bygeln clear cmos.

Permalänk

Har provat det men det funkar inte. Fortfarande svart.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Starta om i Safe mode eller VGA-mode och "boosta" tillbaka. Alternativt avinstallera Asus Boost.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk

Hur gör jag det då? Liksom jag får ju ingen bild alls när jag sätter på datorn.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Lite tankefel av mej där. Tänkte det blev svart i det skedet drivrutinerna och diverse annat körs. Annars är det F8 efter post som gäller.

Inget gammalt PCI-grafikkort som ligger och skräpar? Mycket bra att ha.

Kanske en systemåterställning genom att köra Win-cd:n och trycka på ... F2 tror jag det är.

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk

Nej jag har ju inget kort liggandes, Skitjobbigt. Så jag kan inte felsöka om det är moderkortet eller graffet som är paj.

Jag kan inte systemåterställa för att jag får ju ingen bild. Sen så kommer inte det där pipet från moderkortet när man startar datorn. Det kom förut när datorn funkade men inte nu längre.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk

Verkligen säker på att du flytta rätt jumper för cleara cmos?
För att bilden är svart är ett tecken på att datorn inte klara överklockningen.
Testa annars att ta ut batteriet som sitter på moderkortet och vänta i ca 1timme.

Permalänk

Nej det funkar inte. Enlig manualen så ska man inte behöva göra så här för att ta bort överklockningen. Det står i manualen att mna ska bara behöva starta om datorn för att en misslyckad överklockning ska raderas och återställas. Så graffet är väl dött förmodligen. Men borde inte datorn liksom ge ifrån sig ett pip när man startar den. För det gör den inte. Så det kanske är moderkortet =S.

Det blir ju så jävla jobbigt att felsöka när man inte har nåt pci-e extra som man kan prova. Inga polare kör på pci-e kort heller =(.

Tack för svaren allihoppa. Hoppas det löser sig snart.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13