Kan min hårddisk vara på väg att gå sönder??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Kan min hårddisk vara på väg att gå sönder??

Hej.

Jag skulle behöva massa expert hjälp nu, håller på att blit tokig nu.

Jag köpte nytt AMD2 system föe en vecka sedan
Moderkrot: Asus M2N-E
Processor: 3800+
Minnen: Corsair Value 2x512 (677Mhz)
allt funkade kanonbra.

Sen bestämde jag mig för att köpa nya minnen, Corsair XMS2 Xtreme 2048MB DDR2 PC2-5400. Todde det bara va att sätta i minnerna och köra, men så var det inte.
När jag startade om dator men dom nya minnerna så startade den om precis innan den ska gå in i Windows. När den har starta om så kommer den till det läget där det står om man vill starta om i felsäkertläge. Spelar ingen hur jag väljer att starta om, kommer till samma sak hela tiden.
Till slut blev jag så förbannad att jag formaterade om C:disken och det funkade kanonbra, kommer in i Windows som vanligt, men när jag ska installera drivrutinen till grafikkortet, så blir det samma sak igen, kommer till felsäkert läge, tar jag bort drivrutinen till grafikkortet så kommer jag in i Windows igen.

Vad kan det vara för fel??

Kan det vara hårdidsken (Samsung SATA II 80GB) som börjar gå sönder, tycker att den börjar bete´sig lite konstigt.
När Windows har uppdaterat alla sina uppdateringar och man ska starta om datorn så hänger sig datorn vid Windows loggan efter ett tag.

Tacksam för ett snabbt svar, så jag vet hur jag ska gå tillväga.

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Om du fixar nya grejor till en dator....som sätter igång och strular medsamma..är det då inte troligt att det har något med de nya sakerna att göra ?

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Om du fixar nya grejor till en dator....som sätter igång och strular medsamma..är det då inte troligt att det har något med de nya sakerna att göra ?

Det har funkat felfritt innan jag satt i dom mya minnerna, det är efter det allt började strula.
Har även kört memtest 12 timmar med dom nya minnerna inga errors. så jag har ingen aning vad det kan vara som spökar.

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Har du kört memtest med de nya på det mobot ? (floppy ? )

Skulle gissa att det är minnena ändå, eller kanske inställningarna för dom.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skellefteå
Registrerad
Dec 2005

Det kanse är inställningar i Bios?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Har du kört memtest med de nya på det mobot ? (floppy ? )

Skulle gissa att det är minnena ändå, eller kanske inställningarna för dom.

Har kört memtest med nya mobot, minnerna på auto inställningarna.
Jo, jag satt i Value minnern för att prova om det blev samma fel och det blev det. Kommer bara till felsäkertläge.

Jag blir bara mer och mer tokig på all strul

Kan det vara fel på moderkortet?
Sitter och funderar på vilken del jag ska börja med att byta ut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boliden
Registrerad
Jun 2004

Asus M2N-E har tydligen problem med corsair-minnen enligt användare på andra
sajter. Har du testat med nyare bios? Tydligen ska senaste versionen (0304) fixa en del problem med minnen.

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lungre
Asus M2N-E har tydligen problem med corsair-minnen enligt användare på andra
sajter. Har du testat med nyare bios? Tydligen ska senaste versionen (0304) fixa en del problem med minnen.

Har flashat till bios 0304, men problemet kvarstår.
Gäller det även Corsair Value minnen?

Jag blir snart tokig på detta, varför går det inte att installera drivrutinen till grafikkortet?? Minnerna har väl inget med grafikkortet att göra??