Åtta år och spelpro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2005

Åtta år och spelpro

Slöläste lite på aftonbladet och hittade den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,884681,00....

Första reaktionen var bara ett stort leende

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2004

Tuff grabb. Dock tror jag inte att han är SÅ värst bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Glasriket
Registrerad
Jan 2002

Kul för honom. En av världens bästa spelare i sin ålder möjligen. Tror aldrig på att han knäpper en gamingnörd* vars ålder är betydligt högre. Med det sagt så tvivlar jag inte på att han är bra. Ungar lär sig fort. Man har ju varit en själv trots allt.

*Luddigt begrepp, ja visst. Syftar på de som spelar på samma villkor, turnerar runt etc.

Throw dirt on me and grow a wild flower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg.
Registrerad
Aug 2002

Han kan säkert bara Halo också.

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002

hehe jag tror han tar er alla

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
@sweden
Registrerad
Jul 2001

Bara fantasier som vanligt med aftonbladet:))

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

haha, ingen vill erkänna att en åttaåring kan vara bättre än er

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Tja grabben kan väl ha en å annan skill om han lirat sen han va två fast ärligt talat tror jag inte han lär ta proffsen i halo. men visst han är väl okej för sin ålder

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2003

Eftersom han började när han var 2år, fastän han är liten så tror jag att han har ungefär likadan eller snabbare reaktionstid än en "casual player" som är äldre.

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2006

min syster är ganska vass på halo... säger en hel del om spelet i fråga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005

Känns inte som man är Gamingpro när man kan ett spel ändå

Men annars var det fräckt.

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2004

han kan nog vara bra men har nog ingen chans i turneringar o så. för o va bra gamer krävs ju lite hjärna också o inte bara titta o skjuta.

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / Asus P8Z77-I Deluxe / 80GB SSD / Bitfenix Prodigy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Schweden
Registrerad
Nov 2005

Haha, de flesta klarar av att spela Halo på konsoll, finns inte så mycket man kan göra fel liksom. Sen att han tar mig i Halo beror nog på att jag hatar att spela FPS på konsoller.

(Jag tror iallafall han spöar mig i Halo... )

Neun und neunsich.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten

Klart du är gamingpro om du spelar ett spel professionellt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

säg det till en drös med koreaner som bara spelar starcraft så lär de göra obscena asiatiska wokrätter av dig

as it was in the beginning so it shall be in the end

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Apr 2004

HAHAHA Xbox med en specialtillverkad nOObstick. Skulle kunna betala 2000 kr just nu för att spela mot han med min dator med mus och T-bord. Se hur kaxig han är sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
HAHAHA Xbox med en specialtillverkad nOObstick. Skulle kunna betala 2000 kr just nu för att spela mot han med min dator med mus och T-bord. Se hur kaxig han är sen.

Det du säger är som att i t.ex en cyckeltävling säga "haha då tar jag min bil, IDIOTER som cycklar."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

W|ckerMan: du var lite rolig där

finns de ingen filmsnutt eller nått så man får se lite skill på pöjken??

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
säg det till en drös med koreaner som bara spelar starcraft så lär de göra obscena asiatiska wokrätter av dig

Tsss, i mina ögon är en proffsspelare någon som kan spela mer än ett spel riktigt bra.

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

är det inte autoaim på halo till xbox? tror jag läste det i en undersökning dom hade vilka som var bäst mellan pc och xbox spelarna, Xbox spelarna van pga autoaimen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Tsss, i mina ögon är en proffsspelare någon som kan spela mer än ett spel riktigt bra.

Samma sak inom idrott då också antar jag.
Zlatan är troligen skitkass inom friidrott så egentligen är han inte något proffs. Bara någon som råkat bli bra på en enda sport.

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LLÅ
Registrerad
Dec 2002
Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Pojken måste väl sakna avancerade taktiska beräkningar osv som en äldre spelare kan. Jag har aldrig spelat Halo så jag vet inte hur mycket skicklighet som krävs. Jag tänker på t.ex. quake3 1on1 där en riktigt skicklig spelare liksom bollar runt med motståndaren hur som helst.

Och angående proffs osv. Det ena FPS-spelet mot det andra FPS-spelet kan väl ändåså inte jämföras med olika typer av sport (friidrott mot fotboll). RTS mot FPS är väl olika sporter, men ena FPS-spelet mot det andra är ju inom "samma sport", alltså behöver en riktig proffsspelare kunna flera. Någon slags flexibilitet måste väl finnas.

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
H
Registrerad
Feb 2005

haha, skönt att den enda som slog honom i turneringen var hans morbror som lärde han spela

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over myah.
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag tänker på t.ex. quake3 1on1 där en riktigt skicklig spelare liksom bollar runt med motståndaren hur som helst.

Men du säger det!

Jag blev bollad av koddy i CPMA för ett par månader sen. Fy satan säger jag.

"And then John was a zombie."http://www.fanfiction.net/s/836450/1/DOOM_Repercussions_of_Ev...
Flytta på er så jag kan Photoshoppa!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2004

Fan va irriterad jag blev på att reportern sa "Computer games" när han lirar Tvspel.>_>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2003

HAHAHA, så roligt att se folk som reagerar så starkt på att han är YNGRE än er, samt BÄTTRE! : D

Ni som tror att han är är dålig/ni klår honom, tänk på att han är professionell spelare vilket ni, antar jag, inte är. Säger bara, grattis till grabben fan.

nex - violent death, slaughter, death

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Glasriket
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
HAHAHA, så roligt att se folk som reagerar så starkt på att han är YNGRE än er, samt BÄTTRE! : D

Ni som tror att han är är dålig/ni klår honom, tänk på att han är professionell spelare vilket ni, antar jag, inte är. Säger bara, grattis till grabben fan.

Såna här inlägg är bara urbota dumma. Du tar för givet att grabben är bra för aftonblaskan och några till uppmärksammat hans tidiga talang. Du tar för givet att folk är sämre än honom. Varför?

Han är säkert skitduktig. Av det lilla jag såg av länken Lenco editerade bort var det dock inget speciellt. Grabben kan må vara hästlängder bättre än mig än många andra. Sen beror det helt klart på vad för spel det handlar om. I det här fallet är det Halo... jag har spelat Halo2 på Xbox i ca 30 min totalt, så ja, han lär ju ge mig tokmycket pisk i det. Jag är numera en casual gamer. För tillfället har jag inget att spela alls, bara väntar på kommande starka titlar.

Det icke ovanliga är att barn börjar med spel i tidig ålder, och lär sig som sagt väldigt fort. Därför är denna nyhet inget sensationellt, tycker jag. Killen lär säkert bli stor inom spelbranchen i senare år om han fortsätter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av namn?
haha, ingen vill erkänna att en åttaåring kan vara bättre än er

Hm tala för dig själv? Grejen är bara att man inte fått chansen att pröva honom. Inte för att jag inte tror han är bättre än mig, men jag anser att man inte ska ta någonting för givet. Jag tar alla nyheter med en nypa salt, till skillnad från andra. Ler lika stort som Saeros, och tycker det här är en kul grej bara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
strängnäs
Registrerad
Jan 2006

Men om han nu inte e så bra som aftonbladet säger, hur kan han då vara pro. Men vad vet jag, kanske e lätt att bli sponsrad och åka runt i världen för att spela?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Glasriket
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tntballe
Men om han nu inte e så bra som aftonbladet säger, hur kan han då vara pro. Men vad vet jag, kanske e lätt att bli sponsrad och åka runt i världen för att spela?

Det vet jag inte. Jag åtminstone, har inte påstått något sådant. Vad jag säger är att man ska ta saker med en nypa salt. Vad det innebär får man väl komma fram till själv. Sen tror jag det är ett bra sätt att få uppmärksamhet på. Killen är ung, killen är duktig. Uppmärksamhet = stor. Uppmärksamhet = bra. Det har vi väl redan upptäckt?