TwinhanDTV CAB-CI med Linux?

Permalänk

TwinhanDTV CAB-CI med Linux?

Jag har stora problem med att få kortet att fungera i Linux. Är det någon här som har ett liknande kort och som fått det att fungera? Tanken är att köra MythTV, och jag använder just nu KnoppMyth.

Problemet jag har just nu är att MythTV inte hittar kortet, trots att jag har följt flertalet guider för att installera liknande kort.

Tyvärr(?) så fungerade kortet och fjärrkontrollen perfekt i windows..

Permalänk
Medlem

Jag har ett vanligt TwinHanDTV PCI DVB-T, och det identifieras iaf. skapligt i många distar.

Permalänk
Medlem

Re: TwinhanDTV CAB-CI med Linux?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrichc
Jag har stora problem med att få kortet att fungera i Linux. Är det någon här som har ett liknande kort och som fått det att fungera? Tanken är att köra MythTV, och jag använder just nu KnoppMyth.

Problemet jag har just nu är att MythTV inte hittar kortet, trots att jag har följt flertalet guider för att installera liknande kort.

Tyvärr(?) så fungerade kortet och fjärrkontrollen perfekt i windows..

Äger en tidig version av kortet (VP-3040 v1.1.-040811) med separat CI-modul som monteras i PCI-slot.

Kortet är i princip odugligt när CI-modulen kopplas på, men utan den fungerar Free-To-Air-mottagning hyffsat om signalkvaliteten är åtminstone 85-90%.

Samma problem för dig kanske?

Visa signatur

/Oscar

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz, OCZ 4GB CL5-4-4-15, MSI K9A Platinum AMD 580X CrossFire, Sapphire Radeon HD 3870

Permalänk

Hej,
tack för svaren. Kortet fungerar utmärkt, med mycket bra bild, när jag använder det i windows. Nu har jag dock fått veta att kortet ej stöds alls under linux ännu och att drivrutiner är under utveckling för det... så den som väntar får väl se