hjälp, inget ljud med a7n8x deluxe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

hjälp, inget ljud med a7n8x deluxe

Jag har en gammal dator med ett a7n8x deluxe moderkort (integrerat ljudkort) som jag nyss har sålt. Före försäljningen blåste jag ut hela datorn; Partitionerade om hårddiskarna, formaterade om dem och ominstallerade windows xp pro (swe) från skiva igen.

Efter installeringen av windows, uppgraderade jag det mha windows update och installerade endast följande:

1) Drivrutin från asus hemsida, "3COM PCI Lan WHQL Driver version 5.4 English Version", för att få internet att fungera.

2) Officepaketet och Kaspersky antivirus

Alltså inga övriga drivrutiner.

INTERNET

Efter installationen testade jag med min adsl-anslutning och internetet fungerade! Köparen av datorn har försökt att koppla upp den via modem och säger att det inte fungerade. Beror detta på något (drivrutin eller liknande) som jag har glömt att installera/uppdatera eller något med hans modem/provider?

LJUD

Han säger också att ljudet inte fungerar och att han får en listning "ljudenheten är inte installerad" när han försöker köra windows mediaplayer. Vad beror detta på? Har jag glömt att installera nån drivrutin eller liknande, gör han fel eller kan det vara fel på hårdvaran? Glömde att testa ljudet innan han hämtade datorn.

Hjälp uppskattas.

Processor: AMD Barton 2500+ XP
Moderkort: ASUS a7n8x deluxe
Grafikkort: ATI radeon 9500 (kan softmoddas till 9700 pro)
Minne: 1 x 512 mb

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Wasserburg
Registrerad
Jul 2001

Det finns ett driverpaket på Asus hemsida att tanka ner. Installera det.

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."