Asus m2n sli 570 deluxe å sata problem!

Permalänk

Asus m2n sli 570 deluxe å sata problem!

hej, jag har mobo som i rubriken, am2 kort med amd 64x2 4600 4gb ram, problemet är att det är stört omöjligt att installa xp på sata2 disken? jag har säkert testat 50ggr nu med alla jävla olika inställningar som ja kan komma på, olika xp även x64 version både med å utan inbyggda sata drivare, har även provat drivare från mobocd "nvidia sata storage controller" men det ända som händer är att den börjar installationen och jag pariterar disken (en seagate 320gb sata2) formaterar, sen lägger den in alla filer och efter det så ska det bootas om för å fortsätta installationen, ok så långt går, men efter reboot står det bara "error loading os"? kan nämna att jag gjorde detta för några veckorsen på ett annat bygge med likadana grejjer ungefär, fast en 3800 cpu 1gb ram, fast det va ett epox mobo och där behövde ja inte ens installa några sata utan den boota om och installerade så fint, men fan inte på asus kortet:( jag har installat på en scsi disk och det va inga problem, men jag ska inte köra på scsi så ja ville ha in det på sata disken..

några tips? har testat olika saker som tex raid och kopplat på sata_raid1 men då hittar inte xp nån disk alls, normalt har ja kört den på sata1 porten, men blir error vilka drivare ja än provar med...

om denna tråd hamnat fel så får admin flytta på den, visste inte riktigt var denna skulle läggas..

Edit
Är ju fan att det ska behöva klabbas på sånt vis:( men jag körde killdisc på hdd sen så gick det installa, men det är ju inte så det eg borde vara...

Permalänk
Avstängd

cleara boot sectorn

med ett externt dos program, typ maxblast (funkar har själv haft likadant problem som du

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

att maxtor har probbs har ja läst, men jag har 4 st likadan seagate 320 och provat installa på 3 av dom med samma fel:( har testat alla möjliga jävla inställningar i bios men samma sak var gång, som ja beskrev så gick det som tågen på andra bygget för ett tagsen oxå det seagate.. tror inte att tex maxblast går på en seagate men kanske finns nåt annat å testa med? men det låter ju helt fel å börja klabba med sånt på nya grejjer eg..