MSI Master2 K8N / 2GB ecc reg vill sig inte!

Permalänk
Medlem

MSI Master2 K8N / 2GB ecc reg vill sig inte!

Har precis smaskat i Samsung 1x2048MB Samsung sticka av typ

PRODUCT: 2GB DDR PC3200R CL3.0 ECC REG
Manufacturer PN : M312L5720CZ0-CCC

Men nu startar inte burken igång. Den startar upp och stänger av sig var 3:e sekund. Provar utan minne då startar den dock utan att stänga av sig och bild.

Är det så att minnet är paj? Eller vad kan det vara för fel?

Moderkort: MSI master2 K8N
Prolle: Amd opteron 265
Minne: se specifikation ovan

Tacksam för några fina idéer kring vad det kan vara

Visa signatur

Apple iMac [27"][3,06GHz][16GB][1TB]

Permalänk
Medlem

Processorn ska instaleras i CPU socket 1 närmast minnet se till att du gjort det först. Sedan antar jag att du itne har fler minnen inblandade i så fall ska din sticka sitta i plats 1,3 eller 5 räknat från CPU socket 1.

Skulle rekomendera DIMM 1 närmast CPU:n til att börja med sedan testa plats 3 och 5 dock bör alla fugnera.

Sedan fins inte din sticka med på QVL listan (qualifyed vendor list)
utan du bör använda Samsung M312L5720BG0-CB3 Register ECC DDR 2048MB
för bästa komptabilitet.
Själv har jag ett gammalt MSI K8V master2-FAR och ditt heter MSI K8N Master2-FAR för att förtydliga.

Dom byger på samma design i grund å botten dock helt olika chipset.
jag fick byta minnen pga stabilitesproblem men hur relevant det är vet jag inte. Men testa en godkänd sticka om du kan hitta.

Sedan bör du ju köra med 2st 1024 eller 2st 2048 för dualchannel. Alla moderkorten i master2-far serien lider ju av samma problem att processorerna dellar minnet över en HT buss vilket suger lite om man kör med 2st snabbare opteronprocessorer specielt 2st dualcore. Köra singelchanel med En dualcore suger typ lika mycket.