Company of Heroes

Permalänk
Relik 📜

Company of Heroes

Hela spelet är recenserat av IGN nu i alla fall, tror inte det länkats innan, i så fall får ni hojta..

http://pc.ign.com/articles/732/732059p1.html

Någon mer än jag som redan bokat?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Ja klart som fan, lirat betan som tewsahn

Permalänk
Medlem

Mitt skickades idag, beställde från gamestop. Hoppas hela spelet blir som betan, fast mer

Permalänk
Relik 📜

Woot?!
Webhallen får inte förrens 29:e!

Det här liret kommer jag spela.. massor!
Blir sugen av att kolla på video-review hos IGN bara.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

hade jag haft lite extra ram hade det redan varit beställt... fan jag saknar ett nytt rtsspel. Sen man tröttnade på BW har bara wc3 funnits.. -_-

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk

Förhandsbokade på play.com nyss. Man får tydligen med Dawn of war också, vilket jag redan har men kan ju vara av intresse för dom som inte har köpt det än och vill ha company of hereos.

http://www.play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Prod...
"Includes Dawn Of War Game Of The Year Edition"

Permalänk
Medlem

Tyckte dehär spelet verkade riktigt sjysst i början, men som jag skrivit på många andra ställen, inf vs inf är löjligt klent, två trupper kan stå och skjuta på varandra i 2 minuter utan att nån går segrande där ifrån :/ ni kan ju hojta om det är fixat i fulla versionen, isf kanske det blir ett köp, annars är det tvek.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

använd de rätt då för helvete :<
tar ju högst 30 sekunder

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt bra, och recensionen på IGN ger högt betyg.

Intressant att Relic nyligen släppte Outfit (WWII squadbased rts-alike) för 360 som fick dåliga betyg. Det här är nog vad det spelet borde varit (även om det inte är för konsol och mer renodlat rts).

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt kul, och det krävs väldigt mycket strategi ibland.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Tyckte dehär spelet verkade riktigt sjysst i början, men som jag skrivit på många andra ställen, inf vs inf är löjligt klent, två trupper kan stå och skjuta på varandra i 2 minuter utan att nån går segrande där ifrån :/ ni kan ju hojta om det är fixat i fulla versionen, isf kanske det blir ett köp, annars är det tvek.

Håller med dig totalt.
Trodde det skulle vara ett realistiskt WW2 RTS utan några slags liv-mätare över huvudet .
En stridsvagn kan ju stå 2m framför en infanterist och trycka 200 salver i ansiktet utan att människan dör vilket gör spelet till vilket RTS som helst.
Jag trodde det skulle vara hur mycket folk som helst på skärmen som krigade, istället för 2st som står och skjuter på varandra i 2 minuter, om ni förstår.

För övrigt så älskar jag spelet endå!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan spela som tyskarna i SP? Bara kört USA än så länge.

Känns som att hela spelet flyter på lite bättre än betan faktiskt, gutt.

Permalänk

HUR FICK DU TAG PÅ DET?

USA?
Går inte att lira tysk nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
HUR FICK DU TAG PÅ DET?

USA?
Går inte att lira tysk nej.

Har också det!
Yber bra lir! Det med infanteriet är fixat till en viss mängd, men lite av det finns fortfarande kvar.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Fan va kung spel! Sitter och lirar det i LAN med en polare och det är hur kul som helst med howitzers

fnizz

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk

Hallå hallå,

Jag har tänkt köpa spelet inom kort, men jag är lite nyfiken på en sak...
Hur skiljer sig multiplayer i fullversionen från multiplayer i betan/demot? Är det bara fler kartor eller finns det fler enheter och spellägen också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Maverick
Hallå hallå,

Jag har tänkt köpa spelet inom kort, men jag är lite nyfiken på en sak...
Hur skiljer sig multiplayer i fullversionen från multiplayer i betan/demot? Är det bara fler kartor eller finns det fler enheter och spellägen också?

Vad jag har sett så finns det bara fler banor och uppdrag. Men helt klart ett KÖP! Sitter i vent med 2 polare och kör mot 3st datorer, så fruktansvärt kul det är!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

hmm hur står sig dett spel gemt emot Red Alert 2?? jag menar finns det mega uppgradering å det på fordon å sånt som fans i red alert,sneglat lite på detta spel men mest sugen på att lira Online hur funkar det där är det Ranks/Ladders Osv..
är det krävande förövrigt tänkte skulle det funka fint med mitt system..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ladders tror jag inte det finns några alls just nu, ditt system borde klara spelet,, och det här anserj ag vara mycket roligare än RA2.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Detta spel är definitift värt ett köp för alla RTS tokiga:P Helt klart det bästa rts jag spelat, hur sjönt som helst o blåsa hål i byggnader o ta skydd i hålen som bombplanen gör:P Och det som alla gnäller på att det är så dåligt när gubbarna inte dör. Titta på en krigs dokumentär eller tillexempel någon WW2 film. Man träffar inte alltid och tanks mot gubbar är igentligen inte meningen utan där ska det vara kulor. Sen tycker jag endå att träffar man ett skott rakt i mitten av massa gubbar så flyger dom åt alla håll ialla fall för mig:D

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

underbart spel faktiskt.
Men en turtle spelare som jag måste nog skola om sig rejält

Och jag förstår inte folket som tycker att en tank kan skjuta 20 salvor på en gubbe utan att den dör.

För mig iallfall så om jag petar min grupp gubbar mot en pansarvagn så kommer dom blir rejält bortblåsta innom snar framtid.
Kulorna tar inte ett smack på pansarvagnen och visst finns det sticky bombs, men det krävs ju en 3-4 stycken för att spränga en tank.

Och om nu tanken prickar sin salva i mitten av gubbarna så kommer garanterat 3-4 gubbar flyga åt helvete.

Om ni som vill ha ett realistiskt rts ville att ett pansarvagns skott skulle förinta en grupp soldater på 2 röda så tror jag nog att ett sånt spel skulle bli tråkigt.

Alla vill ha realistiska spel.. men vem vill ha ett roligt spel?
För mycket realism gör spel skittråkiga.
Vill ni att gubbarna ska bli anfådda o bli tvungen att stanna också?
ska man ha en bensin station i mitten på banan som man får åka o tanka sina pansarvagnar vid var 10:e minut?
ska artelleri blåsa hål på halva basen av ett skott?

Ne fan vet jag men det här spelet e "lagom" realistiskt tycker jag.
Det är som rallisport challange 2 till xboxen.. det är tillräckligt realistiskt rallyspel men inte fullt realistiskt.

ni kanske ska titta på faces of war? kanske e mer realistiskt det?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Någon här som vet om de går att släppa ett vapen om man plockat upp det? Om jag tillex plockar upp en rejäl kulspruta eller tar en kanon kan man inte sticka ifrån den och få gubbarna till det dom var förut igen?

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av club01
Någon här som vet om de går att släppa ett vapen om man plockat upp det? Om jag tillex plockar upp en rejäl kulspruta eller tar en kanon kan man inte sticka ifrån den och få gubbarna till det dom var förut igen?

Nä tror inte det faktiskt.
har då inte hittat nåt

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Det var något jag inte tyckte om isåfall eftersom man imobiliserar deras granatkastar funktion. Men spelet är så jävla bra i övrigt så man får ju inte haka upp sig på det:D

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

vill gärna veta hur det funkar Online

kan man lira T.e.x 2Allies som samarbetar mot 2st Axis?'

eller T.e.x man lirar 2st players som är human som samarbetar men man kör mot 2st dator styrd lag fast det är online icke LAN..

är det svårt att hita servers osv...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
vill gärna veta hur det funkar Online

kan man lira T.e.x 2Allies som samarbetar mot 2st Axis?'

eller T.e.x man lirar 2st players som är human som samarbetar men man kör mot 2st dator styrd lag fast det är online icke LAN..

är det svårt att hita servers osv...

Man kan bara lira Axis vs Allies.
1vs1, 2vs2, 3v3 och 4vs4, 5v5 och 6vs6. Man kan även lira mot datorn.

Jag och 3 st polare lirade mot 4st hard datorer. Vi fick fede smisk.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Blir lite intresserad nu efter att kollat IGN filmen.
Men vad tror ni, kan en person som inte lirat RTS på ett bra jävla tag komma in i det fort?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Blir lite intresserad nu efter att kollat IGN filmen.
Men vad tror ni, kan en person som inte lirat RTS på ett bra jävla tag komma in i det fort?

Tror du kommer in i det ganska så fort för de är inte riktigt likt något annat RTS så man får liksom lära om sig lite andra prylar o sånt här. Grymt roligt är det ialla fall.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

de har bra träning innan du ger dig ut i strid, och kör sen på easy mode så e d nog lungt redflip

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Någon annan än mig som får "sync error" varanan match? Skit irriterande!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."