Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

AM2 Kylflänsarmen

Hej, har köpt en ny dator och sitter och sätter ihop den. Nu är det så att jag har fått på processorn och kylflänsen och hela paketet sitter stadigt på moderkortet, dock så kan jag inte "vrida armen" som finns på kylflänsen så som det står att man ska göra i manualen.

Tips?

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Vad är det som inte går? Menar du att det inte går att få ner armen?

Jag litade inte på att den satt fast ordentligt när jag fick fast armen.
Så jag köpte en annan fläkt istället.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=59375
Den sitter fast ordentligt.

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2003

Tja du menar den dära svarta mojjängen? min var inte i närheten av att passa och vi hade faktiskt sönder den när vi försökte pressa ner den, rikgit dålig och kasst, vad har du för moderkort?

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiLLadakiLLa
Tja du menar den dära svarta mojjängen? min var inte i närheten av att passa och vi hade faktiskt sönder den när vi försökte pressa ner den, rikgit dålig och kasst, vad har du för moderkort?

Yes, den där armen ska bara tryckas ner, det finns ingen såndär låsningn på plastramen som det fanns på socket 939:an.

Jag har Asus M2N-E moderkort.

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Samma här M2N-E. Sket i att stäng armen, den verkade sitta fast iaf. Ska nog ersätta den iaf, låter mest i min burk.

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenarion
Samma här M2N-E. Sket i att stäng armen, den verkade sitta fast iaf. Ska nog ersätta den iaf, låter mest i min burk.

Det var oxå det jag tyckte, nu när jag har Scythe MINE 1000 så är det tyst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Det var oxå det jag tyckte, nu när jag har Scythe MINE 1000 så är det tyst.

Hur tyst? Och är det en produkt du rekommenderar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2003

Ja har ett K9N Platinum, både m2n och k9an suger dase.. dem verkar bara vilja ha fort ut dem på marknaden.

Scythe MINE 1000 den passar inte till am2 x2 kärna? vad rekommenderar ni till en X2 3800+ Am2

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenarion
Hur tyst? Och är det en produkt du rekommenderar?

Det står att den låter 22dBA, men jag vet inte riktigt om det stämmer. Hade en Big Typhoon innan till min s.939 den gick i 16dBA.
Men Scythe MINE 1000 går tystare än Typhoonen.

Jag tycker att den är hur bra som helst, sänkte idle tempen från 28-30 till 24-26 jämfört med orginal fläkten. Fulload tempen har jag inte hunnit testa ännu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2003

Jag fick armen att sitta på det viset som den gör i manualen. Dock så tryckte jag på så pass hårt så att jag var rädd att den skulle gå av. Tycker att den bör ha varit av en stabilare konstruktion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Det står att den låter 22dBA, men jag vet inte riktigt om det stämmer. Hade en Big Typhoon innan till min s.939 den gick i 16dBA.
Men Scythe MINE 1000 går tystare än Typhoonen.

Tillverkarna skriver offtast fantasi siffror om dBA så lita inte på dom värderna.
Det är säkert precis som du säger scythen är säkert tystare än typoonen (med orginal fläkt)!

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Tillverkarna skriver offtast fantasi siffror om dBA så lita inte på dom värderna.
Det är säkert precis som du säger scythen är säkert tystare än typoonen (med orginal fläkt)!

Tänkte byta fläkt i scythen, men vet inte vilken man ska satsa på? Så att den kyler ännu bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jul 2002

Själv kör jag på en papst fläkt som är lite starkare på 1600rpm fortfarande mycket tyst men kanske inte tystast.

Länk:http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=50&session=0353ef4...

Personligen har jag dock inte testat fläkten som hör till(köpte innan den hette + men jag fick ner den kanske 3grader i load jämnfört med en adda 1000rpm).

Edit/ Men jag har hört att den inte ska tjäna så mycket på högvarvade fläktar pga hur den är byggd./Edit

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jul 2004

Okej. Ska fundera och leta lite.