Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Övik
Registrerad
Sep 2006

Datorn startar om

jo de är såhär att jag har köpt för bara några dagar sen,

#Asrock dual series 959 nånting ;P mitt moderkort iaf
#Amd 3800+ dualcore

Innan jag köpte delarna hade jag några crappy delar, datorn startade om ibland och jag tänkte de är väll för att de är crappy och jag försöker få förmycket ur det.
Köpte nytt moderkort och processor, men nu har jag problemet att ibland när jag tabbar när jag sitter å lirar så startar datorn om. Och det har jag kunnat acceptera fast jag undrat varför, men nu har igår börjat med ett nytt problem. Nu när jag tabbade igår dog skärmen , och på lampan på skärmen började blinka men visade inget så jag startade om datorn, utan att det gjorde något skärmen fick kontakt men han visade inget.

jag väntade ett tag, och efter 10 min när jag dragit lite kontakter och sådär funkar det.

Mitt grafikort är AGP geforce 6600 256 mb nångting jag sitter på skolan så jag måste kolla..

Men beror detta på överhettning? Det borde det väll inte eftersom jag inte har clockat något :S

Eller, ifall ni vet vad som kanske är felet både för att datorn startar om eller det dära med skärmen snälla hjälp mej. För jag behöver verkligen er hjälp , min dator låser sig städigt nu helt plötsligt eller startar om...