Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Under mitt skrivbord
Registrerad
Jul 2004

Tangentbords problem!

Hejsan, det är så att när jag startar min dator så laddar den till menyn där man väljer startsätt (Felsäkert läge osv.) Sen blir det bara svart, och tangentbordet funkar inte så man kan inte komma in i bios, någon som vet vad som är fel? Eller ska man köpa nytt moderkort?

Inkorgen där du hittar dina pm's

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Övik
Registrerad
Sep 2006

Re: Tangentbords problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inkorgen
Hejsan, det är så att när jag startar min dator så laddar den till menyn där man väljer startsätt (Felsäkert läge osv.) Sen blir det bara svart, och tangentbordet funkar inte så man kan inte komma in i bios, någon som vet vad som är fel? Eller ska man köpa nytt moderkort?

Du har ett USB-tangetbord ellehur? Hade iallafall samma problem förut, men jag var tvungen att sätta in ett vanligt tangetbord för att kunna komma åt bios etc, vet inte ifall det är så på alla men på en del moderkort så hinner inte USB hitta ditt tangetbord direkt när datorn startar, testa att byta tangetbort och försök igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malå
Registrerad
Maj 2006

Re: Re: Tangentbords problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dengen
Du har ett USB-tangetbord ellehur? Hade iallafall samma problem förut, men jag var tvungen att sätta in ett vanligt tangetbord för att kunna komma åt bios etc, vet inte ifall det är så på alla men på en del moderkort så hinner inte USB hitta ditt tangetbord direkt när datorn startar, testa att byta tangetbort och försök igen.

har haft tvärtom var tvungen att ha ett USB tangentbord för att min ps2 port blev konstig :/

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE