Microsoft offentliggör Zune

Permalänk
Melding Plague

Microsoft offentliggör Zune

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte va den snygg allt?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

den bruna var för taskig

den svarta och vita var dock lite finare

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Gillar det trådlösa och prenumerationen till ett fast pris. Ogillar maxgränsen på att få dela.

Permalänk
Medlem

Men det är iaf bättre än vad det tidigare lutat åt, att inte få dela överhuvudtaget..

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem

hoppas den slåt igenom totalt och dödar ipod!!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
hoppas den slåt igenom totalt och dödar ipod!!

Hoppas dom går att chippa

Nämen den trådlösa anslutingen hade som sagt varit intressant, om det inte vore för begränsningen. Men det är där chippet kommer in

Permalänk
Medlem

"spela upp videor i wmv, mpeg4 eller h264."

Är inte h264 mpeg-4 ?

Permalänk
Medlem

Men man skall kunna lägga in sina vanliga mp3:or i den utan att den börjar klaga om rättigheter?

Den bruna var för övrigt riktigt fin!

Permalänk
Medlem

En sådan hade varit trevlig om man kunde dela med sig av musiken fritt.
kan man spela upp egna låtar också på den eller? :S
och stödjer den UMS?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan nån knäcker den och fixar så man kan dela obegränsat?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker den bruna var underbart snyggful
känns väldigt 60-tal

Permalänk
Medlem

Ogg-stöd hade ju inte varigt helt fel (inte för att jag är förvånad över att den inte stödjer det, för att vara en spelare av ett så stort företag har den riktigt bra mediastöd). Vill nog se den IRL innan jag kommenterar utséendet.

Det tråslösa nätverket ser jag dock personligen som en bugg...
Väldigt sällan man skulle ha nytta av det (och ändå inte kunna koppla in den till en dator med USB (snabbare, säkrare, bättre och smidgiare - om man har en sladd och använder de standard mini-usb och inte något eget så har man ofta det)).

Drar bara riktigt mycket batteri och kostar en heel del.

Men det är min åsikt förstås.
Tror dock att de flesta kommer ha extremt begränsad nytta av den.

Permalänk
Medlem

"Spelaren klarar av att spela upp musik i följande format; wma, mp3, aac"

Lite tunnt, kanske. Inte stöd för ett enda vettigt format såsom ogg eller flac

Edit: varför nämner dom inget om villket OS man tvigas ha för att kunna använda den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

och så klämmer vi i med Microsofts kampsång nu då:

Citat:

på ett begränsat sätt

ska vi erööövra världen, tralla la..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänker: "En ful Ipod" ?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Ipod Video för några veckor sedan å nu ångrar ja mig fast man kan ju alltid köpa en till mp3spelare

Permalänk
Medlem

wlan, undrar va den funktionen gör för batteritiden om den är påslagen, undrar även vad som händer om flera lyssnar på ens musik, olika låtar samtidigt, det klarar den säkert, men skulle vara intressant o se belastningen på disken osv.
ska även bli intressant o se om apple släpper nå nytt innan jul, kanske en stark konkurent till denna.

ser lite konstig ut på baksidan, ser ut som en genomskinlig ask verkar det som.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Om det är tre dagars fritt delande av tre lyssningar så är ju det helt lysande; ett stort steg mot det nytänkande som behövs hos skivbolagen!

Permalänk
Medlem

Altså, detdär med att den levereras med musik på disken.
Är det så att man får välja villken musik man ska ha eller är det förvald musik?
Om det är det senare så kommer det ju att vara ganska kasst.

Olika människor har olika smak i musik, skulle kunna sätta pengar på att det dessutom är den statistikt populäraste musiken och händelsevis också är de artister som diverse skivbolag har malt ned åtskilliga miljoner i att marknadsföra.
Sammanträffande nog den (enligt mig) sämsta och minst innovativa musiken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
Altså, detdär med att den levereras med musik på disken.
Är det så att man får välja villken musik man ska ha eller är det förvald musik?
Om det är det senare så kommer det ju att vara ganska kasst.

Olika människor har olika smak i musik, skulle kunna sätta pengar på att det dessutom är den statistikt populäraste musiken och händelsevis också är de artister som diverse skivbolag har malt ned åtskilliga miljoner i att marknadsföra.
Sammanträffande nog den (enligt mig) sämsta och minst innovativa musiken.

Förvald musik från de skivbolag som betalar mest, musiken kommer inte gå att ta bort.
Skämt å sido tror nog att det är förvald musik, låter "lättast" för dem.

Permalänk
Medlem

Nej tack. Tror jag håller mig till iPod istället...

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en riktigt nice spelare alltså! Ska bli kul att få veta lite fler specs som batteritid tex + att ett mer specificerat pris hade varit fint.

Hade varit bra om man kunde synca den mot iTunes också, men det kan man bara fantisera om

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Stöd för gapless playback?? Tvivlar på det

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Stöd för gapless playback?? Tvivlar på det

Varför tycker jag det låter som namnet på en porrskådis?

Jag gillar Zune, jag hoppas nån hackar dess firmware/mjukvara och kanske slänger in en webb och RSS läsare. Skulle vara skönt att sitta på tåget och tanka ned sin egen musik och film från datorn hemma eller sitta och uppdatera sig vad som händer ute i världen *drömmer*.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Kan kvitta, det finns mängder av bra spelare idag, Ms är en dino och de har knappast satt kundernas intresse i centrum, det skulle vara unikt!

Antagligen blir den framgångsrik ibland ms-evangelister

Permalänk

Jag äger en ipod Photo 30gb och är redo att byta upp mig. Det som kan få mig att byta upp mig till Zune är om den har rätt pris. Max 3000kr. Har en batteri tid på minst 20 timmar. Att man kan enkelt föra över filer från spelaren till datorn. Bra ljud är självklart viktigt och att MS har gjort en spelare som är "fair" och inte lika fittig som ipod och apple.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
wlan, undrar va den funktionen gör för batteritiden om den är påslagen, undrar även vad som händer om flera lyssnar på ens musik, olika låtar samtidigt, det klarar den säkert, men skulle vara intressant o se belastningen på disken osv.
ska även bli intressant o se om apple släpper nå nytt innan jul, kanske en stark konkurent till denna.

ser lite konstig ut på baksidan, ser ut som en genomskinlig ask verkar det som.
http://media.prylfeber.se/2006/zune_2.jpg

är nog inte så kraftig, funkar ju på Nintendos DS.

vilket även verkar vara var designen kommer ifrån förresten (eller iPod) med plastasken som du kallar den. (det transparenta ytterskiktet)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zircular
Altså, detdär med att den levereras med musik på disken.
Är det så att man får välja villken musik man ska ha eller är det förvald musik?
Om det är det senare så kommer det ju att vara ganska kasst.

det är musiken från Ballmers spellista som automatiskt tankas in på skeppade enheter, så förvänta er mycket speed metal.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

"Den kommer i tre färger, svart, brun och vit och kommer att säljas med musik från utvalda skivbolag redan inlagda på hårddisken.

Den inbyggda trådlösa anslutningen tillåter Zune-användare att på ett begränsat sätt dela musik med varandra. En användare kan exempelvis lyssna på en delad musikfil maximalt tre gånger under en tredagarsperiod. "

Jippie... en ypperlig funktion som givetvis när m$ sitter vid spakarna blit totalt bortkastad och meningslös...underbart jobb där. Och vad i kattens heta gröt betyder "utvalda skivbolag"... nej tack du, köper jag en mp3 så vill jag inte betala för att redan från start ha den förnedrad med brintey spears och andra fjantar som mer än något behöver stå till svars för sina brott mot männskilgheten...

MS hade en underbar chans här,och verkar ha blåst den totalt... Kan bara applådera och beundra detta, för den här nivån av korkad kan inte vara lätt att uppnå... undrar om de tagit lektioner eller om det är ett anställningskrav...

den enda sak de verkar ha lyckats med ordentligt skulle väl i så fall vara batteritiden, och kanske radion... Men tänk hur mycket längre den skulle vart om man inte tvunget skulle ha den där skärmen med...

och nu när det var sagt:
Det här kommer bli dunder-succé, utan tvivel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.