Tillbaka med Castor Troy och Garland Greene-andan

Permalänk
Medlem

Tillbaka med Castor Troy och Garland Greene-andan

Får folk anmärkningar numera? Har då varit evigheter sen jag såg det delades ut varningar, som det kallades. Nu verkar det vara "aja baja", sen en låst tråd, alternativt en direkt avstängning. Vart försvann mittemellan?

Om jag minns rätt så var det 3 varningar = temporär banning. Hur står det till på den biten i dag?

Lika så "§5. Trådanmälare - Klagande på personer som anmäler en tråd till en moderator leder till varning." Denna kan ni ta bort, eftersom ni själva inte verkar bry er om varningar längre.

Vad jag vill få fram är: hårdare moderering. Eller skippa lite paragrafer ur er regelbok, eftersom ni i alla fall inte verkar bry er om den mycket längre. Tycker det daltas för mycket...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan vara lugn. Vi varnar och bannar fortfarande. Den senaste varningen kom i går.

§ 5 kommer att förändras något i och med en mindre omarbetning av reglerna som vi för tillfället håller på med.

Vad gäller mjuk/hård moderering finns det naturligtvis fördelar med båda två. Jag tror att det är viktigt att inte vara alltför hård för att inte skrämma bort folk härifrån. Vi missgynnas varje gång någon till en bekant säger "Använd inte SweClockers, de låste min tråd/varnade mig/stängde av mig utan anledning" eller liknande. Samtidigt missgynnas vi också om någon till en bekant säger "Använd inte SweClockers, de modererar alldeles för mjukt i forumet och låter idioter gå lösa". Det är en svår balansgång att gå och man måste titta på varje enskilt fall, men jag tycker att det känns som om modereringen i dag är lagom hård.

Tack för din feedback!

Permalänk
Medlem

Det har du/ni alldeles lätt i. Det är en balansgång. Men jag tycker samtidigt hellre att det är lite för hårt än för mjukt. Det får en att tänka till lite innan man skriver, samt tankarna brukar kunna vandra ungefär så här: "aha, här har dom pli på sina medlemmar... kanske blir lite kvalitet i forumet som man får läsa".

Nå väl, ni gör trots allt ett bra jobb.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower