Lediga .com-domäner med endast 3 tecken?

Permalänk
Medlem

Lediga .com-domäner med endast 3 tecken?

Håller på och kollar efter domäner (.com-suffix) med endast tre tecken. Finns det några lediga sådana? Om ja, finns det någon lista med dessa?

Det ska ju trots allt finnas 50653 .com-domäner på tre tecken (om man räknar med a-z, 0-9 och -).

Tack på förhand!

Permalänk

jag har testat massa konstiga kombinationer och inte hittat något på 4:a heller :p.

Permalänk
Medlem

Alla .com-domäner på tre bokstäver är upptagna. Det tror jag inträffade för några år sedan. Jag har något minne av en sådan nyhet på Slashdot

http://www.3la.org/toc.html

Där har du i alla fall några .org och .net om du är sugen på det.

Permalänk

sdf.com är väll ledigt ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
sdf.com är väll ledigt ?

Nej, den är väl inte särskilt ledig?
(Bara för att det inte finns någon sida där behöver det ju inte betyda att domänen är ledig.)

Rent generellt tror jag inte det finns någon som släpper en trebokstävers .com-domän tillbaka till det vanliga registreringssystemet, de säljs nog dyrt mellan folk i så fall.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jaha, då vet man.