"NOT CONVERGENT IN SQR05" fel i SuperPI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

"NOT CONVERGENT IN SQR05" fel i SuperPI

Jag håller på att testa att köra fläkten på cpun på en riktigt låg hastighet för att se hur det fungerar. Funkar prima när jag t.ex. surfar osv, men jag vill även se hur hett det skulle bli när den faktiskt får arbeta.

Eftersom jag har en AMD X2 4200+ tänkte jag starta 2 instanser av SuperPI så att hela processorn får arbeta, dock kan jag inte köra båda samtidigt då jag får
"NOT CONVERGENT IN SQR05" när jag har igång båda. Jag kan köra en felfritt. Det är när båda är igång som det där dyker upp.

Vad händer och vad ska jag göra åt saken?

Jag har inte klockat processorn och SpeedFan visar en hastighet på runt 50 grader. Kan det vara så att det blir för varmt?

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2003

Gör 2st mappar med SuperPi, då ska det fungera. Om du startar 2st SuperPi som ligger i samma mapp så försöker dom skriva till samma fil.

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2005

Du måste ha SuperPi i två separata mappar.

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Ah, gött. Började tro att det var något fel på min hårdvara.

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost