Asus A8N32-SLI Deluxe - Problem vid start

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Asus A8N32-SLI Deluxe - Problem vid start

Hejsan.

Just köpt mig ett Asus A8N32-SLI Deluxe (länk), Sapphire Radeon x1900GT (länk) och ett bZerk 500W ATX 2.2 (länk).
Som processor använder jag min gamla AMD Athlon64 3500+ (länk)

Allting passade fint, kopplade ihop skiten, men när jag skulle starta datorn så såg jag direkt att CPU-fläkten stod still. Stängde av datorn och kikade så jag verkligen hade kopplat in den ordentligt; japp (även testat med en annan fläkt).
Tänkte att det kunde vara något fel i BIOS och startade datorn för att kika, men såg då att jag inte fick någon bild... kollade grafikkortet; allting rätt.
Testade möblera om minnena, ta ut ett och sedan båda minnena, koppla ur hårddiskarna samt DVD:n, inga framsteg.
Testade sedan att ta ut batteriet från moderkortet och resetta CMOS, fungerade inte där heller.

Alla andra fläktar, lampor, hårddiskar m.m. fungerar som dom ska, men som sagt, CPU-fläkten står still och bilden gömmer sig.
Och ja, jag har kopplat 4P 12v-kontakten till moderkortet.

Har ni någon aning om vad som kan vara fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Apr 2006

Hejsan, jag vet att en kompis till mig gjorde detta misstag. Han hade liknande fel han också, cpu fläkten snurrade inte och ingen bild. Problemet var att han hade skruvat dit för många distanser på chassit, så vissa av dom låg och kortslöt kretsarna på moderkortets baksida, kan ju vara värt att kolla

Palatial Regalia

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Är nog inga distanser som busar eftersom jag har moderkortet liggandes på golvet just nu. :\ Tack för tipset dock.

Testade processorn och nätaggregatet med mitt gamla moderkort igår, och det fungerade utan problem.

Börjar tro att det är moderkortet som bråkar eftersom tangentbordet (inte USB) inte heller får någon kontakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Apr 2006

hmm. Ja det var ju skumt :\ själv har raka motsatsen till vad du har. et A8R32-MVP Deluxe crossfire.

Palatial Regalia