Permalänk
Medlem

Program till prollen.

Letar efter ett program där jag kan ställa in processorfläkten på 100% oavsett temperatur. Testat sppedfan men så fort tempen sänks så sjunker varvtalet på fläkten..... Vill alltid ha den på 100% oavsett temp nån som vet ett bra program?

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att ditt problem ligger i något program som du redan använder, kika igenom inställningarna i vad du nu kan tänkas ha installerat, för övrigt så kan det även vara i bios som hastighetsreglering på fläktar sköts.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

nja har inte hittat nåt i bioset men jag har ju CoreCenter igång. I bioset har jag stängt av cool and quit funktionen har en amd 3500+

edit: testade stänga av CoreCenter nu och processorfläkten går till 100% Men hur stänger jag av autostarten av corecenter och hur lägger jag till autostart av speedfan?
Lite jobbigt att ändra manuellt varje gång..

Tackar

Permalänk

inget du kan ändra i msconfig då?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)