Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm, Norrort
Registrerad
Jan 2006

samma dator som tidigare

Måste få återuppliva detta inlägg:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Nu har det gått 10 dar sen jag byggde ihop min dator. den går att starta men ingen signal skickas från grafikkortet och dvdn försöker starta men stänger av och repeterar samma procedur.

Hur står chans är det att processorn är felet??? Minnerna kan inte vara felet för jag har testat flera olika och på olika sätt. Om inte vanliga DDR PC3200 funkar i DDR 400 slots så vet inte jag vad det är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boliden
Registrerad
Jun 2004

Har du kollat att du inte har någon kortis i lådan? Plocka ut moderkortet och kör det friliggande med bara grafikkort, processor och minne monterat.
Det felet drev mig till vansinne en gång och jag trodde moderkortet var trasigt. Samma fel som för dig, ström till allt (fläktar, hårddisk och dvd snurrar) men ingen bild eller boot. Nollställning av bios gav inget heller. Monterade lös allt och la grejerna på en antistatpåse och försökte igen. Funka direkt. Monterade i lådan och allt fungerar klockrent sedan dess.
Lycka till...

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm, Norrort
Registrerad
Jan 2006

Okej nu var det testat också. Jag är övertygad om att inte det är minnerna som är problemet då jag testat flera. Nu återstår allternativen att processorn inte funkar. Skulle detta verkligen vara problemet och händer sånt ofta när den kommer ny från kartong?