FAQ OCH LÄNKSAMLING - Läs mig först

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hmm,, ändra denna lite för tydlighet tror jag?

man väljer starta återställningskonsollen eller reparationskonsollen.

sen väljer man huvud-Windowspartionen med siffror, den brukar vara 1. (det visas alternativ ändå)

sen kanske det där funkar med, jag brukade få köra "fixboot och/eller fixmbr" beroende på fall. men båda kan köras utan risk om man vill va säker på att få väck annan bootladdare.

Jag har inte en aning om det funkar med det var det som stod på microsofts hemsida, så man kan väll anta.

Sen håller jag med Aphex att det inte har något med med unix att göra men det är här frågan ställs så det kan nog stå här så vi slipper den frågan. Noviser tror att det är det onda hacker operativsystemet Lunix som är skrivet av en den sovjetiska hackern Linyos Torovoltos som tar över deras dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Det där är en fråga för windowsforumet. den har inget med unix att göra eftersom proceduren är densamma oavsett vad man haft på disken innan.

visst, jag har själv påpekat det och hänvisat tillbaka dit. men det är ändå den i särklass vanligaste frågan på denna sida forumet som konvertanter som gett upp ställer. just helping them on their merry way back på alla sätt och vis sas..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje

Jag har inte en aning om det funkar med det var det som stod på microsofts hemsida, så man kan väll anta.

Noviser tror att det är det onda hacker operativsystemet Lunix som är skrivet av en den sovjetiska hackern Linyos Torovoltos som tar över deras dator.

jag kanske bara hade en gammal verion av XP btw, står det så så.. : )

exakt vad jag alltid misstänkt, den där Linyos är en lömsk filur!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Skitbra FAQ, den var hjälpsam och besparade forumet min fråga "Vilket linux sall jag använda"

Tackar så mycket, Vijje och medarbetare.

Visa signatur

Asus M2N-E | Corsair 512x2 dual mode 800mhz CL5 | amd 4600+ | xfx 7900gtx | WD Raptor 74 |

Permalänk
Medlem

litet påpekande i den fina FAQ:en - "i386" om man har en vanlig PC och är osäker på vilken arkitektur man ska välja på sin dist. men det förstår man kanske ändå, fast kanske inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Det är ju iofs inte längre förbjudet att diskutera Hackintosh's

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razoz
Det är ju iofs inte längre förbjudet att diskutera Hackintosh's

Om jag hade velat diskutera det så hade jag vänt mig till hackintoshtråden i Apple-forumdelen.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flog
Om jag hade velat diskutera det så hade jag vänt mig till hackintoshtråden i Apple-forumdelen.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Självklart irrelevant eftersom jag refererade till den felaktiga punkten på listan