Permalänk
Medlem

Updatera bios

God kväll...

Nu var det så att jag hade planerat att uppdatera mitt bios, så jag letade fram en diskettstation, men ödets ironi så hittar jag inga disketter så nu undrar jag om det går att uppdatera bios på något annat sätt tex via cd ? vill inte uppdatera via ASUS uppdate programet, när jag fösökte nyss så bara låste sig hela burken :/ och nu när jag försöker starta ASUS update så säger den att den inte kan hitta ngn bios information vad ska jag göra ? nolla CMOS ?

EDIT :: jag vet att jag stavar dåligt ni behöver inte kommentera det...

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med att updatera Bios. Upptäckte att moderkortet inte stödjer min CPU i dagsläge så drog iväg och köpte en diskettstation. Laddade hem senaste versionen av bios på Gigabytes hemsida la in den på disketten. Sen när jag ska köra Qflash för att updatera bios står det "drive not formated" när jag väljer att uppdatera från Floppy A.
Några förlag på vad jag kan göra?

Edit:
Glömde säga att jag har ett Gigabyte GA-MA790X-DS4 moderkort och processorn är en AMD Phenom 9950 BE.

Permalänk
Medlem

ASUS update fungerar bättre ifall du först laddar hem BIOS filen till skrivbordet. Finns rätt många trådar om detta för dem som orkar söka.