Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Okt 2001

raderade drivrutiner vägrar boota

Skulle ändra drivare till sata. Raderade drivarna startar om och datorn fryser i första bilden vägrar boota. Testar att resetta bios men samma sak. kommer inte ens in i bios eller boot menyn den hänger sig innan. Hur dasen kan det bli så här?
Hur löser man det?

Har ett asus a2npv-vm moderkort.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Att du har ändrat drivrutiner (i windows?) ska ju inte på något sätt få datorn att hänga sig innan du kan gå in i bios-setupen.

Ett tips är att om du lyckas lösa detta och komma vidare till windows laddningen och det där inte fungerar så startar du och precis innan windows laddningsbar visas så trycker du på F8 (hamra F8 eftersom du kanske inte vet exakt när).
Sedan ska du kunna välja att starta i "Senaste fungerande konfiguration"/"Last known good configuration". Det kanske tar tillbaka drivrutinerna (men om de är helt raderade så vette fasen)

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Okt 2001

jo jag vet inte vad som händer med min dator den fick stå en halv timma och nu bootar den som den ska. Den har vart strulig ett par grr förr men aldig så här.
Jag vet att man kan boota senaste win med F8 men problemet var ju att den fös långt innan det. Jaja skit samma nu funkar den ialla fall.

Fundera på om det kan vara mitt nätagg som håller på att ge upp är ganska gammalt och skruttigt