Kan inte skriva i finder och fläkten håller full fart?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002

Kan inte skriva i finder och fläkten håller full fart?

Har en macbook och det har inträffat någott. Igår märkte jag att fläkten surrade ganska högt trotts att inget krävande var igång hur vida finder funkade igår vet jag inte, pillade inte där igår. Nu idag så låter fläkten också och kan inte skriva i finder, kan inte använda tg-bordet alls, bara styrplattan funkar funkar. Allt annat funkar fint. Har uppdaterat booken men det har inte hjälpt.

Kollade i aktivitetskontrolen, inga processer som drar mycket kraft, cpun ligger på låg nvändning, 1,5 gig minne finns fortfarande kvar att använda, så fattar inte riktigt vad som kan vara problemet.

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2002

Rebootade du mellan dagarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002

Re: Kan inte skriva i finder och fläkten håller full fart?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Har en macbook och det har inträffat någott. Igår märkte jag att fläkten surrade ganska högt trotts att inget krävande var igång hur vida finder funkade igår vet jag inte, pillade inte där igår. Nu idag så låter fläkten också och kan inte skriva i finder, kan inte använda tg-bordet alls, bara styrplattan funkar funkar. Allt annat funkar fint. Har uppdaterat booken men det har inte hjälpt.

Kollade i aktivitetskontrolen, inga processer som drar mycket kraft, cpun ligger på låg nvändning, 1,5 gig minne finns fortfarande kvar att använda, så fattar inte riktigt vad som kan vara problemet.

Du säger att du inte kan skriva i finder, och sen att du inte kan använda tangentbordet alls. Vilket av dom gäller? Kan du inte skriva i textredigeraren eller en webläsare heller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002

Re: Re: Kan inte skriva i finder och fläkten håller full fart?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Du säger att du inte kan skriva i finder, och sen att du inte kan använda tangentbordet alls. Vilket av dom gäller? Kan du inte skriva i textredigeraren eller en webläsare heller?

Menade att jag inte kunnda använda tg-bordet i finder, inga kommandon eller liknande funkade inte, kunnde inte heller skriva i "sök fältet".

Idag funkar den dock normalt, men inte första gången den beter sig underligt, får la se med tiden, garanti finns ju alltid.

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!