Billigt överklockningskort till opteron?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2004

Billigt överklockningskort till opteron?

Hallåj!

Jag funderar på att köpa en opteron 146, fungerar dom fortfarande att klocka hur mycket som helst?
Moderkort, det vet jag inte vilket jag ska ha isånnafall. Skulle vilja ha ett billigt, med pci-express som överklockar bra. Inte över 700 helst. Fungerar Asrock dualSATA2 fortfarande?

Och sen, kommer min nätdel, Seasonic på 350 watt att klara att driva detta? Opteron 146, överklockat ganska mycket. 1 gb ram, 1 40 gb ide disk, och ett mellansegmnet grafikkort, liknande 7600GT eller X1600XT? Och en dvdläsare.

-: Crestron :-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Känner en som driver sin opteron 146 med ett Seasonic 350W (den som sitter i AC Silentium T2). Han kör på ett epox moderkort som recenserades här på swec när det kom. I övrigt så har han ett X1900GT (voltmoddat, klockat), 2 minnesmoduler, 1 hårddisk, 1 dvd brännare.

Men jag skulle nog köpa ett AM2 system eller C2D idag om jag var du.

AMD Ryzen R5 1600 (Phanteks PH-TC14PE ) @3950MHz * Corsair LPX 16GB @3000MHz (Hynix) * ASUS Prime X370-PRO * MSI GTX 1080 Gaming @2050/11000MHz * Crucial BX100 500GB * Fractal Design Define S * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2004

Okej, bra då klarar dt mitt. AM2, nej, tjänar itne så värst mkt, jag vet vad jag ska ha, tack ändå.

Till topic då, vilket moderkort är bra för att klocka en opteron, fungerar Asrock dual sata2 fortfarande bra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005

Mitt funkar utmärkt till det.

Vet oxå en som har ett att sälja (om han har kvar det)
Skicka ett PM till Nyrostad här på SweC

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jun 2004

Tack så mycket för svar Bogey! Ska kolla med han.