Permalänk
Medlem

Ergonomiforum

Jag tycker att en forumsdel som inriktar sig på ergonomi och datorrelaterad skador skulle behövas.
Om det är ett eget forum eller underforum till passande forum spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att ergonomi är viktigt vid datorarbete.

Det var min tanke.

//Flogiston

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag håller med om att ergonomi är ett viktigt ämne, men jag är rädd att ett särskilt forum för det inte skulle bli särskilt välbesökt. Vi vill undvika att skapa alltför många forumdelar, eftersom det gör att det blir färre inlägg i varje del. Då kan det se ut som om forumet är inaktivt, vilket leder till att folk får för sig att det inte är någon idé att skapa en tråd där. Det blir alltså en sorts ond cirkel. Därför tror jag att det är mer lämpligt att som i dag fortsätta att diskutera ergonomi i de redan existerande delarna.

Vi ska dock notera dina tankar och kanske kan vi komma att använda dem på något annat sätt i framtiden. Tack för din feedback!

Permalänk
Medlem

Okej. Då antar jag att en passar bäst med en ergonomitråd i Tillbehörs forumet som kanske kan bli klistrad. Hur låter det?
Skall se om jag kan fixa en sådan om den nu inte redan finns.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Okej. Då antar jag att en passar bäst med en ergonomitråd i Tillbehörs forumet som kanske kan bli klistrad. Hur låter det?
Skall se om jag kan fixa en sådan om den nu inte redan finns.

Troligtvis skulle det passa bäst där, ja. En faq-tråd om ergonomi vore naturligtvis mycket trevligt att se.

Permalänk
Geeks
Grundare

Vi är också öppna för en artikel eller en artikelserie om ergonomi för att publicera då ämnen är så pass viktigt. Har vi någon utomstående som vill ansöka som redaktör för detta går det bra att kontakta mig direkt, edin@sweclockers.com.

Mvh,
Edin

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Skall se om jag kan läsa på mer om ämnet och skriva något. Om inte annat så håller jag igång en tråd om det.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox