USA vill ha bort Allofmp3.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Det konstiga är att alla andra medlemar i WTO förväntas följa reglerna, medans USA (tex när de gäller stöd till sin döende stålindustri) skiter fullständigt i vilket.

your point is ?

ska man ta med fler medlemmar som redan bryter mot reglerna för att en redan gör det ?

Permalänk
Medlem

Och du menar uppenbarligen att om ett land kommit med i WTO så behöver det inte längre bry sig om att följa reglerna.

Såna där rationaliseringar leder ingenvart bör du veta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cymorph
Nu börjas det igen! USA håller _HELA_ tiden på med detta "vi ska lägga ner er och er, VI förlorar på det och det". Är dom chefen över allt annat på våran jord eller vad snackar dom om?!

Trots att det är fel så har det sin historiska förklaring. Gå tillbaka till världskrigen så finner du svaret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Allofmp3 är väll inte olaglig utan tvärt om laglig enligt rysk lag? Som jag förståt det betallar de en fast avgift till den som har upphovrätten för att sedan få spridda informationen vidare. Detta har ju till och med varit uppe i rysk domstol ett par gånger om jag inte är felinformerad?

Nej pengarna tar ägaren till siten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Civila med ak74or eller ?

Du... Om du slutar att bara titta på CNN och FOX så kommer du nog komma till insikt att de flesta döda i Irak är Civila precis som i alla andra krig de senaste 50 åren.

Bush skiter fullständigt i irakier, svenskar, ryssar och amerikanare för den delen. Han är en sann frimurar-satanist som bara bryr sig om sin egen familj och plånbok. Hans religösitet är en charad och han ändrar läger i de olika evangelikanska och metodistiska rörelserna efter vad som gynnar hans ändamål och röster vid val. Hans pappa vägrar att diskutera tro. Den familjen har inga etiska eller moraliska skrupler ALLS.

Bakom varje rikedom gömmer sig ett brott står det i bibeln. Detta stämmer särskilt för denna familj.

Sen får vi se om gamla Putin sätter in Spetnaz på sitens ägare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Verkar inte vara många av er som har lagt in kommentarer här som alls tänker...

Sidan tar och säljer upphovsrättad musik UTAN att betala något till den/dom som äger upphovsrätten.
Detta är ett brott som strider mot upphovsrättslagen.

När du köper en skiva binder du dig till ett avtal där du inte får bryta mot upphovsrätten till dom som har skapat/äger musiken.
Den ryska hemsidan bryter just mot upphovsrättslagen.

OM dom inte har köpt musiken så har dom med andra ord stulit musiken. Då är det stöldgods dom säljer... Det är också olagligt och byter också mot upphovsrättslagen.

Hmm, vad jag har förstått så hävdar denna sida att de är en internetradiokanal, som betalar royalties för låtarna de spelar, sedan låter de lyssnarna till radiokanalen köpa in uppspelat material...
Så pengar betalas faktiskt in, och det är inte olagligt, eller stöld.

Ser gärna mer av denna typen av sidor, är tveksamm till hela musikindustrin som den ser ut nu! Hoppas verkligen att den går att få ned på knä, och att artister, producenter osv inte kommer att tjäna så mycket på plattor..
ser hellre att de är ute och spelar musik på festivaler, krogar och torg istället för att de skall sitta och skjuta i sig heroin i något hotellrum någonstans för skivpengarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
your point is ?

ska man ta med fler medlemmar som redan bryter mot reglerna för att en redan gör det ?

Nähh. Frågan är varför andra medlemar ska bry sig om dessa regler när USA skiter fullständigt i vilket..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
men allvarligt...

ni är bara sura för andra eventuella övertramp som USA har genom åren. här är det inget konstigt som har skett, WTO är en förening/grupp av länder som delar vissa åsikter. en av dom är upphovsrätt. Då är det självklart att ett land som inte har samma åsikter i upphovsrättsfrågan inte kan vara med i WTO, på samma sätt som en minkfarmare inte får vara med i djurens rätt. USA hotar inte med invasion eller något liknande utan säjer bara att ryssland får välja mellan annorlunda upphovsrättsregler och ett medlemsskap i WTO.

"Landet kan ha en framtid eller de här mp3-siterna, det kan inte ha båda"

du är medveten om att det där var en parodi va? en sanning med modifikation för att påvisa en poäng..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Totalt SKITSNACK!

Sen att växthuseffekten är väldigt allvarlig iallafall är en annan sak, men att dessa år skulle vara de varmaste någonsin är ju fullkomligt idiotiskt.
Hur man vet att det har varit varmare är genom isen på polerna där man räkna ut temperaturen för jorden via hur isen är.

Ingenting emot dig men om det verkligen sägs så i filmen är det illa, försök till sensations effekter.

knappast nån som tvivlar att det gick rätt hett till under Arkeikumeran och ett tag framåt. att medianvärden för de senaste åren är historiskt sett höga är fakta. (sen vad det betyder i ett större perspektiv är en annan sak då man inte helt har grepp om naturliga variationer med samma exakta data)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

som jag förstår det hela så har USA "hotat" ryssland med "sanktioner"
(dom får inte vara men i WTO) om dom inte tar bort allofmp3.com sidan.
men om dom nu har lagen på sin sida är det ju bara att ta det hela till domstol.men då tycker jag att ryssland ska stämma USA för olaga hot kränkningar och psykiskt lidande:P

"intellectual property rights" vad ända in i hela jäv(censored to protect the inosent minds that still exists) menar hon/dom med det?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Och jag säger att det inte är fallet, ge mig bevis på att det verkligen är varmast någonsin nu så ska jag tro det men hittils har jag bara sett något som uppenbarligen ska finnas i Al gores film men det ger jag inte någon större förtroende.

Taget ur SMHIs faq

Fråga: Har klimatet varierat i ett längre historiskt perspektiv?

Svar: Går man tillbaka miljontals år i tiden kan man konstatera att klimatet har både varit mycket varmare och mycket kallare än idag. Olika händelser, exempelvis kontinenternas rörelser, har påverkat klimatet. På lite kortare tidsskalor, 10 000-100 000 år, har klimatet varierat på grund av återkommande variationer i jordens och solens relativa läge. Atmosfärens sammansättning, dess innehåll av växthusgaser, har också varierat.
Relativt stora klimatvariationer kan urskiljas flera tusen år tillbaka, speciellt i regionala skalor. I Norden var det till exempel troligen något varmare för fem-sextusen år sedan jämfört med idag. Också under vikingatiden för drygt tusen år sedan var det relativt gynnsamt klimat i Norden, men däremot var perioden 1500-1900 i allmänhet kallare.

Som jag ser det är det den snabba ökningen av temperaturen som vi ska oroa oss för istället för den ganska lilla ändringen som skett än.

Nog med offtopic kanske

MVH

Men att klimatet varit varmare förrut än idag, utesluter det möjligheten att förra året var det hetaste någonsin? Visst så kanske medeltemperaturen varit högre, men ett enstaka år ändrar ju inte på medeltempen så mycket. Och att 21 av de hetaste åren inföll de senaste 25 åren, är det omöjligt - även om klimatet varit varmare förrut? 21 varma år drar ju inte upp medeltempen vidare mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasL
Hmm, vad jag har förstått så hävdar denna sida att de är en internetradiokanal, som betalar royalties för låtarna de spelar, sedan låter de lyssnarna till radiokanalen köpa in uppspelat material...
Så pengar betalas faktiskt in, och det är inte olagligt, eller stöld.

Ser gärna mer av denna typen av sidor, är tveksamm till hela musikindustrin som den ser ut nu! Hoppas verkligen att den går att få ned på knä, och att artister, producenter osv inte kommer att tjäna så mycket på plattor..
ser hellre att de är ute och spelar musik på festivaler, krogar och torg istället för att de skall sitta och skjuta i sig heroin i något hotellrum någonstans för skivpengarna

Om det nu skulle vara som du säger så befinner de sig i en gråzon och enda anledningen till att de kommer undan i rysk domstol är att de utnyttjar kryphål i lagen.
Vem som helst borde fatta att sidan sysslar med saker som inte är rätt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Om det nu skulle vara som du säger så befinner de sig i en gråzon och enda anledningen till att de kommer undan i rysk domstol är att de utnyttjar kryphål i lagen.
Vem som helst borde fatta att sidan sysslar med saker som inte är rätt.

Vad som är 'rätt' är en moralisk fråga, vad som är 'lagligt' det är en juridisk fråga. Det är två helt olika sfärer.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

USA tror att de kan bestämma över allt och alla.
Att en liten sida skulle stoppa Ryssland från att gå med i WTO vore bara löjligt!
Är det skivbolagen som har sådana enorma summor pengar så att de kan styra över regeringen i USA?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Nej pengarna tar ägaren till siten.

Självklart tar de endel av kakan, men allt? Här får du allt skaffa källa...

Permalänk
Medlem

Återigen har STÖRST-BÄST-STARKAST talat om hur vi som bor i resten av världen skall och får göra.....

Dom som är det mest mest genomruttna av alla system tror sig bestämma som vanligt och kör med värre metoder än maffian..

Hoppas dom brinner upp eller får pest, så vi i resten av världen kan få lite lugn och ro.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?