Dubbla skärmar, nividia. Switcha?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001

Dubbla skärmar, nividia. Switcha?

Har precis fått igång TwinView med nvidia-drivrutiner i Ubuntu. Jag har två stycken Samsung 710T, varav den vänstra än ansluten via DVI och den högra är ansluten via VGA till mitt Nvidia Geforce 6800GT.
Nu är det så att VGA-skärmen blir primär och DVI-skärmen sekundär. Jag vill ha det tvärtom; DVI primär, VGA sekundär. Hur åstadkommer jag detta?

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Bärbar: Macbook Pro Retina 13" | Intel Core I5 2,4Ghz | 16GB RAM | 256GB Flash
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2003

Option "ConnectedMonitor" "DFP,CRT"

har jag för mig..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
Option "ConnectedMonitor" "DFP,CRT"

har jag för mig..

Jo det finns ett alternativ som heter så, glömde nämna att det fuckar upp sig totalt om jag gör så .. Skärmarna blinkar några gånger, visar halva bilden vit, halva bilden svart och sen hänger sig datorn.
Det där alternativet fungerar endast om jag kör
Option "ConnectedMonitor" "DFP"
eller
Option "ConnectedMonitor" "CRT"
Fungerar INTE om jag kör
Option "ConnectedMonitor" "DFP, CRT"
eller
Option "ConnectedMonitor" "CRT, DFP".

Vad ska man göra åt det?

WS: AMD Ryzen 7 1700 | 16 GB DDR4 | Geforce GTX 1060 OC 6GB | 480 + 256 + 240 + 240 GB SSD | Win10 x64 Professional + Antergos Linux (Arch-derivat)
Server: 3x HP Proliant microserver Gen8 | 16 GB DDR3 ECC ram | Sammanlagt 26TB HDD | Esxi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2001

Har för mig att jag läste någonstans att dom fixat i senaste nvidiadrivarna att dom lagt till något kommando för att ändra primärskärm, kommer dock inte ihåg vad man skall skriva.

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Har för mig att jag läste någonstans att dom fixat i senaste nvidiadrivarna att dom lagt till något kommando för att ändra primärskärm, kommer dock inte ihåg vad man skall skriva.

Vore mycket intressant om du kom på det
Har inte hittat någon info om det :/