Permalänk
Medlem

labs2, b2, skycom -> BBB = Sunk?

Någon annan som ligger på labs2 lina som har hastighetsproblem mot Bredbandsbolaget?
Har 100/100 och som numera går fint mot de flesta operatörer förutom just BBB, ligger i 100-500kB/s mot dem, samma fart både upp och ner ...

Permalänk
Medlem

Har problem mot alla leverantörer på kvällstid. Dagtid är det bättre när det inte är så många online

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk

Har BB2 100/100 (hbg) och får allt mellan 200kb/s och 6 MB/s mot BBBare, det samma gäller för en god vän som har Blixtvik 100/100 i stockholm, vilket tyder på att det är inte mycket att göra något åt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funfviertel
Har BB2 100/100 (hbg) och får allt mellan 200kb/s och 6 MB/s mot BBBare, det samma gäller för en god vän som har Blixtvik 100/100 i stockholm, vilket tyder på att det är inte mycket att göra något åt.

Kanske ska ringa till bb2 eller labs2 och felanmäla .....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lizardus
Kanske ska ringa till bb2 eller labs2 och felanmäla .....

Prova och hoppas du har bättre lycka än mig. De kommer bara skylla på de andra näten. De gör de på kvällstid med när hela södra sverige har problem med labs2. "vi kan inte ansvara för hastigheten i andras nät" brukar det låta ungefär!

bara 2 dagar kvar tills min uppsägningstid går ut!! woooohoooo

Visa signatur

Permalänk
Citat:

[i]"vi kan inte ansvara för hastigheten i andras nät" brukar det låta ungefär!/B]

Finns det nån leverantör som lovar något i nån annans nät?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mongojonk
Finns det nån leverantör som lovar något i nån annans nät?

nej självklart inte, visste du inte det?

jag sa till supporten att man hade loss dålig hastighet höga pingtider osv mot bland annat sunet, bredbandsbolaget tele2 bahnhof, på det svarar hon att de inte kan garantera en hastighet och kvalité på andras nät, hmm

efter det där så gick jag raskt in och sa upp mitt abb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox

efter det där så gick jag raskt in och sa upp mitt abb.

bra gjort , då kanske dom lär sig något.

Permalänk
Medlem

Verkar vara skitdålig speed mot alla BBB, comhem, spray mm från labs2. Ownit, bahnhof, bredband2 mm fungerar det fint till/hem ....
Hoppas de tar sig en titt på det här labs2 ...

opox: själv har man inget annat val om man vill ha 100/100 vilket man då vill, annars är det 100/10

Permalänk
Medlem

Har go speed mot BBB 8-12MB/s (sthlm, malmö, gbg, lund, linköping) har port80 i sthlm.

Hörde på ryktesvägen att BB2 och BBB har någon form av peeringproblem.. kan vara att de inte har lika många knytpunkter? Har ingen aning egentligen

Visa signatur

Alla system med färre än 4 kärnor är för småbarn.

Permalänk
Medlem

Verkar vara problem för alla Labs2 kunder i hela Sverige. Kvällar och helger går det segt som sirap till samtliga, även andra Lasb2 kunder för mig. Jag har även fått ett mail av en tekniker på BB2 som bekräftar att deras stamnätet (malmö-stockholm) är överbelastat, men att det jobbas på problemet. Fick dock inget slutdatum på arbetet.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Jag har fan svårt att vänta.

Har haft 100mbit i snart 1 år nu från B2 och det har funkat klockrent tills ca en vecka backåt...
Kanske man ska byta till Blixtvik innan alla andra i stadsnäten kommer på samma sak.

Det komiska: TPTest visar helt okej hastigheter mot tptest.bredbandsbolaget.com...
B2 har säkert trafficshapat den för att man inte ska kunna bevisa något

Visa signatur

[>-------------<]
If I ever meet you I will CTRL-ALT-DELETE you...

Permalänk

Sen en vecka tillbaks får jag sura hastigheter från BBB. Däremot kan BBB-kunder tanka i rätt hyfsad fart från mig. Själv har jag Labs2 i malmö 10/10 och det har funkat skitbra hittils. Har haft det i 2 år.

Permalänk
Medlem

Har haft BB2 i snart 1 år utan några problem mot BBB men samma sak här: Mot BBB är hastigheten i princip 0 just nu.

Permalänk
Medlem

Fungerade ganska hyffsat ett tag, den senaste veckan, men det det går sämre och sämre för varje dag nu igen

Permalänk
Medlem

Jag upplever samma problem som alla andra. Haft labs2 i 1.5 år helt problemfritt och helt plötsligt sket sig hastigheten mot bredbandsbolaget. Som över en natt typ. Detta vållar enorma problem för mig då mitt jobb har bbb och jag försöker plocka hem mail med feta bilagor. Sagt detta till labs2 och dom har till månadsslutet på sig att ordna, sen byter jag isp. Bor i MKB så vi har tiotalet att välja emellan. Bahnhof låter bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Sagt detta till labs2 och dom har till månadsslutet på sig att ordna, sen byter jag isp. Bor i MKB så vi har tiotalet att välja emellan. Bahnhof låter bra.

Jag har oxå labs2 i MKBnet. Vad sa labs2 när du snackade med dem?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in en kommentar och en fråga. Jag har samma problem med Labs2 just nu (kör vanlig 10/10), min upload är helt åt helvete dålig just nu, speciellt emot BBB (även om det inte är någon höjdare mot någon annan heller, verkar det som) och svaret från Labs2 är givetvis "vi ansvarar inte för andras nät". Det är en jäkla skillnad på 200kb/s och 1MB/s, men Labs2 verkar inte lyssna på det örat...

Är det nån som vet om Bahnhof är något att hänga i julgranen? De erbjuder 100/10 för en tia mer i månaden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Verkar vara problem för alla Labs2 kunder i hela Sverige. Kvällar och helger går det segt som sirap till samtliga, även andra Lasb2 kunder för mig. Jag har även fått ett mail av en tekniker på BB2 som bekräftar att deras stamnätet (malmö-stockholm) är överbelastat, men att det jobbas på problemet. Fick dock inget slutdatum på arbetet.

Inte hört något mer om uppgraderingen?
Går iofs bättre nu, 2-3meg/s mot BBB.
Resterande leverantörer toppar i bästa fall 4meg/s ....

Permalänk
Medlem

OfT: Haha, ni sitter och snackar om flera hundra kilobyte i sekunden och rackar ner på det. Minns när ni satt med 28.8 modem ffs.

OnT: Ni som har Ownit, hur är hastigheten mot andra nät? På måndag drar fiberinstallationen i min förening igång och det är Ownit som installerar, därför undrar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
OfT: Haha, ni sitter och snackar om flera hundra kilobyte i sekunden och rackar ner på det. Minns när ni satt med 28.8 modem ffs.

OnT: Ni som har Ownit, hur är hastigheten mot andra nät? På måndag drar fiberinstallationen i min förening igång och det är Ownit som installerar, därför undrar jag.

var glad åt det min vänn!

Ownit rockar allt! full fart överallt tom till usa..

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
var glad åt det min vänn!

Ownit rockar allt! full fart överallt tom till usa..

Härligt härligt! Hoppas dom inte sänker sina krav på sej själva framöver då och att deras IP-tv blir bra då vi har planerat att använda oss av den tjänsten.

Jag blir bara nöjdare och nöjdare med detta, kommer spara massor med pengar dessutom, flera tusen om året.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman

Hehe, ja 28.8 modem det var tider det *drömmer sig tillbaka*
Ne men känns lite pissigt då den andra leverantören i vårat nät bahnhof går i 8-10meg/s mot de flesta svenska leverantörer(förutom labs2 då).
Om de hade erbjudit 100/100 hade jag tagit det direkt

Permalänk
Medlem

lizardus: Vilket nät? Det finns en poäng med att vi inte erbjuder 100/100 för 10kr/mån överallt. Vi vill sälja en bra tjänst.

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem

sitter med bb2 100/100 och jag kan säga att det verkligen är upp och ner hastigheten är 6-60/1-40 bättre på dagen än kvällen bättre vardag än helg. Dock inte alltid kasst helg och kväll.

Skickade mail med tptest5 resultat. Svaret kör tptest mot ett av deras ip och pingplotter mot deras ip. Man vill ju inte ha 100/100 inom nätet och 1/1 utanför. Lutar åt att jag byter mot telias 10/10 efter jul.

Telia fiber rockar.

Permalänk
Medlem

Mitt senaste mail till supporten gav svaret att de hade en uppgradering planerad i början av december...
Har haft PL och ett nät segt som sirap av och till sen slutet av augusti. Sitter med "100/100" i Lund.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorcer
lizardus: Vilket nät? Det finns en poäng med att vi inte erbjuder 100/100 för 10kr/mån överallt. Vi vill sälja en bra tjänst.

hehe, förstår det sitter på sundsvall-mitthems nät, 195:- /mån för 100/100 skycom(labs2 numera), samt 195:- /mån för 100/10 bahnhof...
Jag betalar gärna några hundra extra i månaden för bahnhof 100/100, är det möjligt att få den tjänsten? Jag byter direkt...

Permalänk
Inaktiv

Har haft problem i ca 2 månader, och de senaste dagarna haft ca 90% konstant 150-300 i ping, och 10% bra ping med Bredband2.

2-3 gånger om dagen då man får bra ping, och kan maxa sin lina. Annars ligger man på under 2MBit på torrent och 150 i ping i spel.

Får la se om de hinner fixa deras peering problem innan mitt uppsägningskontrakt går ut.

Hinner de som är det bra. Hinner dom inte så blir det för min del i alla fall att byta till annan ISP. Har get BB2 både 1 och 2 chanser nu att få ordning på det. Men det är ju tråkigt att vänta hur länge som helst. // Whiiiine på segsirap BB2

Permalänk
Medlem

Man kan sedan förra veckan visst få adamo 100/100 i sundsvall/mitthems stadsnät, intressant Någon som har erfarenhet av dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lizardus
Man kan sedan förra veckan visst få adamo 100/100 i sundsvall/mitthems stadsnät, intressant Någon som har erfarenhet av dem?

Har Adamos 100/100 i hbg, funkar fan så mycket bättre än bb2 piss iaf
och dom har trevligare och mer intresserad support.
fick det idag så jag ska köra lite tester på olika tidpunkter för att dra ett slutgiltigt beslut
so far so good