SE w800i inlämnad för tredje gången

Permalänk
Medlem

SE w800i inlämnad för tredje gången

Lämnade in min SE w800i för lagning av kameran för ungefär exakt en månad sedan på siba. 22 september hämtade jag ut den för första gången och satte i simkortet utanför butiken. När jag testade kameran så fungerade den fortfarande inte utan det var bara att gå in och lämna in den igen.
I fredags så fick jag ett sms om att jag kunde hämta ut den vilket jag gjorde. När jag satte igång telefonen märkte jag att knapparna och joysticken var så illa monterat att vissa knappar inte gick att använda. Joysticken gick inte att dra neråt. Så det var bara att traska in i butiken med en telefon som fungerade bättre innan jag lämnade in den, för tredje gången...

Nu undrar jag vad jag har för rättigheter om det skulle visa sig att telefonen inte skulle fungera nästa gång jag hämtar ut den. Någon som vet?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Vafan, har du ingen pondus pöjk??
Det är bara att sätta hårt mot hårt, pengarna tillbaka eller ny telefon!
Hålla på och strula med reparationer är bullshit. Säger du till på skarpen så får du pengar eller ny telefon i handen direkt!
Men, visst..det finns väl någon fjantig regel som att dom har rätt att åtgärda samma fel 3 gånger innan ny telefon eller pengar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Vafan, har du ingen pondus pöjk??
Det är bara att sätta hårt mot hårt, pengarna tillbaka eller ny telefon!
Hålla på och strula med reparationer är bullshit. Säger du till på skarpen så får du pengar eller ny telefon i handen direkt!
Men, visst..det finns väl någon fjantig regel som att dom har rätt att åtgärda samma fel 3 gånger innan ny telefon eller pengar tillbaka.

Har också för mig att det fanns någon sådan regel. Det är nämligen den jag siktar på om det nu är så

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Har också för mig att det fanns någon sådan regel. Det är nämligen den jag siktar på om det nu är så

Fast testa mitt förslag ovan...
Jag har personligen testat just det. Kan inte garantera att det funkar för dig, det beror ju på hur grymt förbannad du kan framföra dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Fast testa mitt förslag ovan...
Jag har personligen testat just det. Kan inte garantera att det funkar för dig, det beror ju på hur grymt förbannad du kan framföra dig själv.

Jag saknar inte min telefon tillräckligt för att springa iväg till siba för att skälla ut dem. Det märkliga är att min jag har märkt att min Nokia 3510i klarar av precis allt jag använde min w800i till. Slösurf med opera mini, sms och ringa. Den gör det bara lite sämre
Men ja, om den nu inte fungerar när jag hämtar ut den för tredje gången kan jag nog inte undvika att se rött. Är nåt förbannat jobbigt att åka buss till siba för att upptäcka att telefonen inte fungerar

Vad är det för nån butik du har stått och gapat i då? Det kanske går att hitta nån som kan påverka i en lite mindre butik, men på siba är det ju bara springpojkar som egentligen inte kan påverka något alls som syns. Känns inte som att jag tjänar något på att skrika på dem

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

de har rätt o laga samma fel 3 gånger innan de måste ge dig en ny. alltså hade kameran varit trasig även efter sista lagningen ahde du nog nästan kunnat kräva en ny, men är det ett helt annat fel, så vetefan om de inte har rätt o försöka laga igen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in min första K750i 4 gånger. Tre gånger var officiellt med damm, fjärde gången fanns fortfarande damm men anledningen den skickades in (Ja, teknikern hävdade att det inte fanns damm) så var telefonen låst av någon tekniker - trots att de sa att de inte rört något lås och jag har verkligen inte telefonlåst min telefon med en kod som jag inte ens vet om. Sedan fick jag en ny och den fick också damm innanför displayen. Så min K750i blev inlämnad 5 gånger.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
de har rätt o laga samma fel 3 gånger innan de måste ge dig en ny. alltså hade kameran varit trasig även efter sista lagningen ahde du nog nästan kunnat kräva en ny, men är det ett helt annat fel, så vetefan om de inte har rätt o försöka laga igen

Då får jag hoppas att kameran inte blev lagad då. För knapparna var i så dåligt skick att jag inte ens kunde få igång kameran

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Om de missköter sig genom att sabotera (jag kallar det sabotage iaf) genom att missvårda sina kunders produkter så hade ja ginte gått med på något annat än pengar tillbaka. De måste väl nån gång förstå hur man behandlar andras saker?

Permalänk
Medlem

Gör skillnad på verkstad och butik är ni snälla.

Butiken har inget eller lite och säga till om och står ofta på kundens sida (de hoppas ju på att kunden ska fortsätta handla hos dem).

Verkstaden är avlönad av tillverkarna och har stränga krav på sig från desamma att hålla kostnaderna nere så mycket det bara går. Kan tex vara bra att veta att "Test OK" innebär att teknikern testat telefonen i 30 sekunder...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Hej
Enligt konsumenköplagen har du rätt att häva köpet Citat: Om det är ett betydande fel Slut Citat

Permalänk
Medlem

Min har börjat glappa nu vid kontakten så när jag lyssnar på mp3 så hörs det bara på ena luren och när jag laddar och kopplar in den till datorn så fungerar det bara ibland.

Ska lämna in på garantin.

Permalänk
Medlem

När jag jobbade med reklamationer hos PC City/Elgiganten fanns det en regel som sade. Om samma fel uppstått 3 gånger är kunden berättigad till en likadan eller likvärdig produkt. Borde väl gälla SIBA också?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Är intresserad av vad som kan anses vara en likvärdig produkt i detta fallet då? Hur är det med tillgången på w800i idag? Antar att den inte tillverkas och en w810i vill jag inte ha med tanke på avsaknaden av linsskydd

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

klart en w800i tillverkas idag, det är fortfarande en av de bäst säljande telefoner idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
klart en w800i tillverkas idag, det är fortfarande en av de bäst säljande telefoner idag.

Ok, trodde inte att de tillverkade två i princip identiska telefoner parallellt nämligen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siba
Jag har nu pratat med verkstaden och eftersom din telefon är inne på
service för fjärde gången så har vi nu valt att reklamerat telefonen direkt till
Sonyericsson. Med förhoppning att de väljer att ersätta dig med en
utbytesenhet.

Kanske löser sig trots allt

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
klart en w800i tillverkas idag, det är fortfarande en av de bäst säljande telefoner idag.

Nej. Den tillverkas inte alls längre, har inte funnits för beställning sedan tidigt i våras. Däremot finns det nog stora lager hos verkstäderna för just utbyten...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Kanske löser sig trots allt

Siba borde ha reklamerat den när den åkte in för tredje gången, det brukar iaf jag göra

Är de duktiga på reklamationer fixar de en ny i kartong tillbaka, då kan du välja på att ta den, välja en ny lur för motsvarande pengar eller ta tillgodokvitto.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jovisst är jag medveten om att de gjort fel. Men det har varit väldigt svårt att påpeka det i butiken då försäljarna egentligen inte är särskilt insatta och inte kunnat påverka något. Har varit ett mindre helvete att få tag i den ansvariga för butiken i borås. Efter några mail till konsumentvägledaren fick jag dock hans mail-adress

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Vilket fel exakt är det?
Kommer du in i kameramenyn men den hoppar tillbaka när du tar en bild?
Eller händer det inget alls när du drar bort linsskyddet?

Båda felen kan man oftast laga själv utan att behöva skicka in den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Gör skillnad på verkstad och butik är ni snälla.

Butiken har inget eller lite och säga till om och står ofta på kundens sida (de hoppas ju på att kunden ska fortsätta handla hos dem).

Verkstaden är avlönad av tillverkarna och har stränga krav på sig från desamma att hålla kostnaderna nere så mycket det bara går. Kan tex vara bra att veta att "Test OK" innebär att teknikern testat telefonen i 30 sekunder...

30 sekunder är lite överdrivet.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
30 sekunder är lite överdrivet.

Nejdå
Ibland undrar man om det ens är så länge. Vi i butiken tror starkt på att en del telefoner inte lagas alls utan returneras med en repsedel bara, enda sättet att få lite lönsamhet på servicarna?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Nejdå
Ibland undrar man om det ens är så länge. Vi i butiken tror starkt på att en del telefoner inte lagas alls utan returneras med en repsedel bara, enda sättet att få lite lönsamhet på servicarna?

Du skulle bara veta.

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem

Suck...
Ringde till engströms idag för att se hur det låg till. Telefonen har blivit "lagad" ännu en gång och är på väg mot siba. Nej, fy fan vad jag är trött på det här...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Suck...
Ringde till engströms idag för att se hur det låg till. Telefonen har blivit "lagad" ännu en gång och är på väg mot siba. Nej, fy fan vad jag är trött på det här...

varför sa du inte att du ville reklamera telefonen? har telefonen varit inne på service 2 gånger tidigare så brukar man oftas få en utbytesenhet från SE ifall man reklamerar telefonen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
varför sa du inte att du ville reklamera telefonen? har telefonen varit inne på service 2 gånger tidigare så brukar man oftas få en utbytesenhet från SE ifall man reklamerar telefonen...

Det är inte bara att säga något sådant på siba. Hjälpte ju uppenbarligen inte ens att jag mailade butikschefen. Svar fick jag, men inte har det hänt något

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-