Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Asrock med 24pin?

Har ett asrcok-kort (Dualsata-939) och den kör på 20pin. Undrar om jag kan köpa ett p150 med dess nätagg (24pin) och få det att fungera, eller måste jag kpa en konverter av något slag?

Det står på hemsidan "ATX12V v2.2 compliant; backward compatible with all ATX12V v2.01 systems." och på webhallen står det "ATX12V v2.2 compliant: backward compatible with all ATX12V systems."

Har hört att Asrcok inte gillar 2.0, gäller det också 2.2?

Tacksam för svar, jag är nojjig eftersom jag tänkt köpa chassit idag.

Live now! Die later!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Kortet kräver en -5v lina och nån av antecs 2.0 nätagg har inte det, om det gäller alla nätagg som kör 2.2 vet jag inte. Om nätagget har en -5v lina så kan du köra den med konverter, eller om det är 20+4 så är det bara att knäppa loss dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Har själv ett dualsata och har ingen -5V i nätdelen så det är inte det som är problemet. Har du fasta 24-pin från nätdelen såkommer 4 pinnar att hänga utanför kontakten på moderkortet, vilket inte har någon betydelse.

Många nätdeler med 24-pin har 20-pin och de 4 extra sitter mer eller mindre fast i det stora blocket så att de kan vikas åt sidan.

Dualsata har inte trivts speciellt bra med Antec smartpower 2.0, men det är ett Neo HE i det chassit, så det ska nog fungera bra.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara